דף הבית » כמה זמן » איך אני יודע את סוג הדם שלי?

איך אני יודע את סוג הדם שלי?

2023-05-23 02:48:00+02:00

מהו סוג דם?

סוג דם הוא סיווג דם המבוסס על נוכחות או היעדר אנטיגנים מסוימים על פני השטח של תאי דם אדומים. סוג הדם נקבע על ידי נוכחות או היעדר אנטיגנים תורשתיים מסוימים על פני השטח של תאי דם אדומים. ישנם ארבעה סוגי דם עיקריים: A, B, AB ו-O. כל סוג דם מחולק בהמשך לחיובי או שלילי, בהתאם לנוכחות או היעדרו של גורם Rh.

מדוע חשוב לדעת את סוג הדם שלך?

הכרת סוג הדם שלך חשובה ממגוון סיבות. זה חשוב למטרות רפואיות, כמו בעת עירוי דם או השתלת איברים. זה גם חשוב לקביעת הסיכון שלך למחלות מסוימות, כגון אנמיה חרמשית. הכרת סוג הדם שלך יכולה להיות חשובה גם לבדיקות גנטיות ולקביעת אבהות.

איך אני יודע את סוג הדם שלי?

הדרך היחידה לדעת את סוג הדם שלך היא לבצע בדיקת דם. בדיקה זו נעשית בדרך כלל במשרד רופא או בבית חולים. הבדיקה כוללת נטילת דגימה מהדם שלך ולאחר מכן בדיקתה כדי לקבוע את סוג הדם שלך. תוצאות הבדיקה יגידו לך את סוג הדם שלך והאם אתה Rh חיובי או Rh שלילי.

בדיקות סוג דם בבית

קיימות בדיקות סוג דם ביתיות זמינות, אך בדיקות אלו אינן מדויקות כמו הבדיקות שנעשו במשרד רופא או בבית חולים. בדיקות בבית כוללות דקירה באצבע ולאחר מכן שימוש ברצועת בדיקה כדי לקבוע את סוג הדם שלך. בדיקות אלו אינן מהימנות כמו הבדיקות שנעשו במשרד רופא או בבית חולים ואין להשתמש בהן למטרות רפואיות.

סוג דם והריון

אם את בהריון, חשוב לדעת את סוג הדם שלך. הסיבה לכך היא שקיים סיכון למצב הנקרא אי התאמה Rh בין האם לתינוקה. אי התאמה Rh מתרחשת כאשר לאם יש דם Rh שלילי ולתינוק שלה יש דם Rh חיובי. אם זה קורה, גוף האם עלול לייצר נוגדנים שיכולים לתקוף את תאי הדם האדומים של התינוק. זה יכול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות עבור התינוק.

סיבות אחרות לדעת את סוג הדם שלך

הכרת סוג הדם שלך יכולה להיות חשובה גם לבדיקות גנטיות ולקביעת אבהות. זה יכול להיות חשוב גם לקביעת הסיכון שלך למחלות מסוימות, כגון אנמיה חרמשית.

סיכום

הכרת סוג הדם שלך חשובה ממגוון סיבות. הדרך היחידה לדעת את סוג הדם שלך היא לבצע בדיקת דם במשרד רופא או בבית חולים. בדיקות בבית אינן אמינות באותה מידה ואין להשתמש בהן למטרות רפואיות. אם את בהריון, חשוב במיוחד לדעת את סוג הדם שלך כדי למנוע אי התאמה ל-Rh. הכרת סוג הדם שלך יכולה להיות חשובה גם לבדיקות גנטיות ולקביעת אבהות. למידע נוסף על סוגי דם, צפה בסרטון זה ב-YouTube.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן