דף הבית » מאמרים » איך אני יודע מה סוג הדם שלי?

איך אני יודע מה סוג הדם שלי?

איך אני יודע מה סוג הדם שלי?

מהו סוג דם?

סוג הדם שלך הוא סיווג של הדם שלך על סמך נוכחות או היעדר של אנטיגנים ונוגדנים מסוימים. אנטיגנים ונוגדנים אלו נמצאים על פני השטח של תאי דם אדומים וקובעים את סוג הדם שיש לך. ארבעת סוגי הדם העיקריים הם A, B, AB ו-O.

מדוע חשוב לדעת את סוג הדם שלך?

הכרת סוג הדם שלך חשובה מסיבות רבות, כולל עירויי דם, הריון וניתוח. במהלך עירוי דם, חשוב לדעת את סוג הדם שלך כדי לוודא שהדם של התורם תואם לדם שלך. אם עירוי דם לא תואם, זה יכול לגרום לסיבוכים בריאותיים חמורים או אפילו למוות. במהלך ההריון, חשוב לדעת את סוג הדם שלך כדי לקבוע אם אתה בסיכון לסיבוכים מסוימים, כגון אי התאמה ל-Rh. לבסוף, במהלך הניתוח, חשוב לדעת את סוג הדם שלך כדי להבטיח שהדם המשמש בעירוי תואם לדם שלך.

איך אני יודע מה סוג הדם שלי?

הדרך הקלה ביותר לקבוע את סוג הדם שלך היא לבצע בדיקת דם. זה נעשה בדרך כלל על ידי רופא או אחות וכולל דגימת דם שלך. לאחר מכן הדגימה נבדקת כדי לקבוע את סוג הדם שלך. אתה יכול גם לבקש מהרופא שלך להזמין בדיקת סוג דם אם אינך בטוח בסוג הדם שלך.

בדיקת סוג דם בבית

בשנים האחרונות הפכו לערכות לבדיקת סוג דם בבית. ערכות אלו מאפשרות לך לבדוק את סוג הדם שלך בנוחות של ביתך. הערכות כוללות בדרך כלל דקירת אצבע עם רציף ואיסוף כמה טיפות דם על רצועת בדיקה. לאחר מכן מניחים את רצועת הבדיקה במבחנה ומוסיפים מגיב. המגיב יגרום לפס הבדיקה לשנות את צבעו, מה שמצביע על סוג הדם שלך.

בדיקת סוג דם באמצעות מרכזי תורמים

אם תרמת דם בעבר, ייתכן שתוכל לברר את סוג הדם שלך דרך מרכז התורמים. רוב מרכזי התורמים מנהלים תיעוד של סוגי הדם של התורמים שלהם ויכולים לספק לך מידע זה לפי בקשה.

בדיקת סוג דם באמצעות תיעוד רפואי

אם עברת בדיקת דם בעבר, ייתכן שהתיעוד הרפואי שלך מכיל את סוג הדם שלך. אתה יכול לפנות לרופא או לבית החולים שלך כדי לברר אם יש להם את סוג הדם שלך.

בדיקת סוג דם באמצעות בדיקת אבות

אם עשית בדיקת אבות, ייתכן שתוכל לגלות את סוג הדם שלך באמצעות התוצאות. בדיקות אבות רבות כוללות מידע על סוג הדם שלך, כמו גם סמנים גנטיים אחרים.

טבלת סוג דם

סוג דם אנטיגנים נוגדנים
א אנטיגן נוגדן B
ב אנטיגן B נוגדן
א.ב אנטיגנים A ו-B אף אחד
O אף אחד נוגדנים A ו-B

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן