דף הבית » מאמרים » איך אני יכול לדעת אם אני בהריון לפני שהמחזור שלי מאוחר?

איך אני יכול לדעת אם אני בהריון לפני שהמחזור שלי מאוחר?

איך אני יכול לדעת אם אני בהריון לפני שהמחזור שלי מאוחר?

סימנים ותסמינים של הריון

אם את חושבת שאת בהריון, ישנם מספר סימנים ותסמינים שיכולים להצביע על הריון לפני שהמחזור שלך מאוחר. אלו כוללים:

  • בחילה והקאה
  • הטלת שתן תכופה
  • עייפות
  • שדיים עדינים
  • תשוקה לאוכל
  • שינויים במצב הרוח
  • כתמים בהירים

כיצד לבצע בדיקת הריון

אם אתה חווה אחד מהסימנים והתסמינים של הריון, הדרך הטובה ביותר לאשר את ההיריון היא לבצע בדיקת הריון. בדיקות הריון ביתיות זמינות רבות בבתי מרקחת ובבתי מרקחת והן זולות יחסית. בדיקות אלו מודדות את רמות הורמון ההריון, גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG), בשתן שלך. ההורמון מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר שהביצית המופרית מתחברת לדופן הרחם.

סוגי בדיקות הריון

קיימים שני סוגים של בדיקות הריון: בדיקות שתן ובדיקות דם. בדיקות שתן נעשות בדרך כלל בבית עם ערכת בדיקת הריון ביתית. בדיקות אלו מזהות נוכחות של hCG בשתן וניתן להשתמש בהן כבר 10 ימים לאחר ההתעברות. בדיקות דם, לעומת זאת, נעשות במשרד רופא והן מדויקות יותר מבדיקות שתן. הם מודדים את הכמות המדויקת של hCG בדם ויכולים לזהות הריון כבר 6 ימים לאחר ההתעברות.

מתי לעשות בדיקת הריון

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר הפסדת מחזור. אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי, אתה עלול לקבל תוצאה שלילית כוזבת. חשוב לעקוב אחר ההוראות שעל גבי האריזה של בדיקת ההריון בה את משתמשת. רוב הבדיקות דורשות ממך להמתין לפחות שבוע לאחר הפסקת המחזור לפני ביצוע הבדיקה.

מתי לפנות לרופא

אם את חושבת שאת בהריון, חשוב לפנות לרופא שלך לאישור. הרופא שלך יכול גם לספק לך מידע על טיפול טרום לידתי ומשאבים אחרים שיעזרו לך לנהל הריון בריא. אם את עושה בדיקת הריון ביתית ומקבלת תוצאה חיובית, עדיין חשוב לראות את הרופא שלך כדי לאשר את התוצאה.

סיכונים של הריון לא מטופל

אם אתה חושב שאתה בהריון ואינך פונה לטיפול רפואי, אתה עלול לסכן את בריאותך ואת בריאות תינוקך. סיבוכי הריון, כגון הפלה, צירים מוקדמים וסוכרת הריון, יכולים להתרחש אם הריון אינו מנוטר ומטופל כראוי. חשוב לראות את הרופא בהקדם האפשרי אם את חושבת שאת בהריון.

סיכום

אם את חושבת שאת בהריון, ישנן מספר דרכים לקבוע אם את בהריון לפני שהמחזור שלך מאוחר. סימנים ותסמינים של הריון יכולים לכלול בחילות והקאות, הטלת שתן תכופה, עייפות, שדיים רגישים, תשוקה לאוכל, שינויים במצב הרוח והכתמות קלות. הדרך הטובה ביותר לאשר את ההיריון שלך היא לבצע בדיקת הריון ביתית או לפנות לרופא שלך לבדיקת דם. אם את חושבת שאת בהריון, חשוב לפנות לרופא שלך לאישור ולקבל טיפול טרום לידתי מתאים.

למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן