דף הבית » אנציקלופדיה » איך אני יכול לדעת אם עור התוף שלי נקרע?

איך אני יכול לדעת אם עור התוף שלי נקרע?

איך אני יכול לדעת אם עור התוף שלי נקרע?

מה זה עור תוף קרע?

קרע בעור התוף, הידוע גם בשם ניקוב קרום התוף, הוא קרע או חור בקרום הדק המפריד בין תעלת האוזן לאוזן התיכונה. זהו מצב שכיח שיכול לקרות לכל אחד, אך סביר יותר להתרחש אצל אנשים שסבלו מדלקת אוזניים, חוו פגיעת ראש או שינוי פתאומי בלחץ האוויר.

סימנים ותסמינים של קרע בעור התוף

הסימנים והתסמינים הנפוצים ביותר של קרע בעור התוף כוללים:

  • אובדן שמיעה
  • כאבים באוזן
  • צלצול באוזן (טינטון)
  • ניקוז מהאוזן (דם, מוגלה או נוזל צלול)
  • ורטיגו (סחרחורת)

אבחון של קרע בעור התוף

הרופא שלך ישתמש באוטוסקופ, מכשיר קטן עם עדשה קלה ומגדילה, כדי להסתכל לתוך האוזן שלך. אם עור התוף שלך נקרע, הרופא שלך יוכל לראות חור בקרום.

סימפטום אִבחוּן
אובדן שמיעה אודיומטריה
כאבים באוזן בדיקה פיזית
צלצול באוזן (טינטון) בדיקה פיזית
ניקוז מהאוזן תרבות של ניקוז
ורטיגו (סחרחורת) בדיקות תפקוד וסטיבולרי

הרופא שלך עשוי גם להזמין בדיקת שמיעה (אודיומטריה) כדי למדוד את רמת אובדן השמיעה. אם יש ניקוז מהאוזן, הרופא שלך עשוי לקחת דגימה ולשלוח אותה למעבדה לבדיקה (תרבות של ניקוז). הוא או היא עשויים גם להזמין בדיקות תפקוד וסטיבולרי כדי להעריך את שיווי המשקל שלך.

טיפול בקרע בעור התוף

הטיפול בקרע בעור התוף תלוי בגורם. אם זה נגרם על ידי זיהום, הרופא שלך עשוי לרשום אנטיביוטיקה לטיפול בזיהום. אם הסיבה היא שינוי פתאומי בלחץ האוויר, הרופא שלך עשוי להמליץ על תרופות נגד גודש או אנטיהיסטמינים כדי להפחית את הלחץ. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח לתיקון עור התוף. במהלך ההליך, הרופא שלך יעשה חתך קטן בעור התוף ויכניס מדבקה לכיסוי החור. המדבקה עשויה בדרך כלל מחומר סינטטי או מחלק מרקמת המטופל עצמו.

מניעת קרע בעור התוף

כדי לסייע במניעת קרע בעור התוף, עליך להימנע מפעילויות שעלולות לגרום לשינוי פתאומי בלחץ האוויר, כגון צלילה או טיסה במטוס. כדאי גם להימנע מהחדרת חפצים, כגון צמר גפן, לאוזן. אם יש לך דלקת אוזניים, חשוב לקבל טיפול מהיר כדי למנוע מהזיהום להתפשט לעור התוף. אם יש לך פגיעת ראש, חשוב לפנות לטיפול רפואי כדי לוודא שאין נזק לעור התוף.

מתי לפנות לרופא

אם אתה חווה אחד מהסימנים והתסמינים של קרע בעור התוף, עליך לפנות לרופא בהקדם האפשרי. הרופא שלך יכול לאבחן את המצב ולהמליץ על הטיפול הטוב ביותר עבורך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן