דף הבית » להעביר את הזמן » איך אתה יודע איזה סוג דם יש לי?

איך אתה יודע איזה סוג דם יש לי?

איך אתה יודע איזה סוג דם יש לי?

מהו סוג דם?

סוג דם הוא סיווג דם המבוסס על נוכחות או היעדר אנטיגנים מסוימים על פני השטח של תאי דם אדומים. האנטיגנים הם חלבונים שנמצאים על פני השטח של תאי דם אדומים וניתן להשתמש בהם לזיהוי סוג הדם של האדם. ישנם ארבעה סוגי דם עיקריים: A, B, AB ו-O. כל סוג מחולק בהמשך לחיובי ושלילי, בהתאם לנוכחות או היעדרו של גורם ה-Rh. גורם Rh הוא חלבון שנמצא על פני השטח של תאי דם אדומים שיכול להיות נוכח או נעדר.

איך אתה יודע איזה סוג דם יש לי?

הדרך היחידה לדעת את סוג הדם שלך היא לבצע בדיקת דם. בדיקת דם יכולה להיעשות ברופא או בבית חולים. הבדיקה כוללת הוצאת דגימה מהדם שלך ובדיקת נוכחותם של אנטיגנים מסוימים. תוצאות הבדיקה יגידו לך את סוג הדם שלך.

סוגי בדיקות דם

ישנם שני סוגים של בדיקות דם המשמשות לקביעת סוג הדם שלך. הראשון הוא מבחן הקלדה של ABO. בדיקה זו מחפשת נוכחות של אנטיגנים A, B ו-O על תאי הדם האדומים שלך. הסוג השני של הבדיקה הוא בדיקת Rh הקלדה. בדיקה זו מחפשת נוכחות של גורם Rh על תאי הדם האדומים שלך.

חשיבות הכרת סוג הדם שלך

הכרת סוג הדם שלך חשובה ממספר סיבות. אם אי פעם תזדקק לעירוי דם, חשוב לדעת את סוג הדם שלך כדי שניתן יהיה לתת לך את סוג הדם הנכון. חשוב גם לדעת את סוג הדם שלך אם אתה בהריון, שכן זה יכול לעזור לרופא שלך לקבוע אם קיים סיכון לאי תאימות דם בינך לבין תינוקך.

בדיקות אחרות שיכולות לקבוע סוג דם

בנוסף לבדיקות דם, ישנן בדיקות נוספות שניתן להשתמש בהן כדי לקבוע את סוג הדם שלך. אלה כוללים בדיקות רוק, בדיקות משטח לחיים ובדיקות דקירת אצבעות. בדיקות אלו פחות מדויקות מבדיקות דם, אך ניתן להשתמש בהן כדי לקבוע את סוג הדם שלך במהירות.

סיכום

הכרת סוג הדם שלך חשובה ממספר סיבות. הדרך היחידה לדעת את סוג הדם שלך היא לבצע בדיקת דם. ישנם שני סוגים של בדיקות דם המשמשות לקביעת סוג הדם שלך. בנוסף לבדיקות דם, ישנן בדיקות נוספות שניתן להשתמש בהן כדי לקבוע את סוג הדם שלך. צפה בסרטון זה כדי ללמוד עוד כיצד לדעת את סוג הדם שלך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן