דף הבית » אנציקלופדיה » איך אתה יודע אם אני אוטיסט?

איך אתה יודע אם אני אוטיסט?

איך אתה יודע אם אני אוטיסט?

סימנים ותסמינים של אוטיזם

אוטיזם היא הפרעה נוירולוגית מורכבת המשפיעה על יכולתו של אדם לתקשר ולתקשר עם אחרים. זוהי הפרעת ספקטרום, כלומר היא יכולה לנוע בין קל לחמור. אוטיזם מאובחן בדרך כלל בילדות, אך ניתן לאבחן אותו גם בבגרות. ישנם כמה סימנים ותסמינים עיקריים שיכולים לעזור לך לקבוע אם אתה או מישהו שאתה מכיר עלולים לסבול מאוטיזם.

קושי באינטראקציות חברתיות

אנשים עם אוטיזם מתקשים לרוב באינטראקציות חברתיות. ייתכן שהם לא יוכלו לקלוט רמזים חברתיים, כגון שפת גוף, הבעות פנים וטון דיבור. הם עשויים גם להתקשות בהבנת רגשותיהם של אנשים אחרים ולהביע את רגשותיהם. בנוסף, הם עשויים להיתקל בקושי ליצור ולשמור על חברויות.

התנהגויות חוזרות ונשנות

אנשים עם אוטיזם עשויים לעסוק בהתנהגויות חוזרות ונשנות, כגון נדנוד, סיבוב או נפנוף ידיים. הם עשויים גם להיות בעלי תחומי עניין חזקים בנושאים או אובייקטים מסוימים, והם עשויים להיות מקובעים בהם. בנוסף, הם עשויים להתקשות במעבר מפעילות אחת לאחרת.

קושי בתקשורת

אנשים עם אוטיזם עשויים להתקשות בתקשורת. ייתכן שהם לא יוכלו להבין את השפה המדוברת, או שהם עשויים להתקשות בשימוש בשפה המדוברת כדי להביע את עצמם. הם עשויים גם להתקשות בהבנת תקשורת לא מילולית, כגון הבעות פנים ושפת גוף.

קבלת אבחנה

אם אתה או מישהו שאתה מכיר מראה סימנים ותסמינים של אוטיזם, חשוב לקבל אבחנה. אבחון יכול לעזור לך לגשת לתמיכה ולשירותים שאתה צריך. כדי לקבל אבחנה, תצטרך לראות רופא או מומחה שיוכל להעריך אותך. סביר להניח שהרופא ישאל שאלות על הסימפטומים שלך ויכול גם להזמין בדיקות, כגון בדיקות דם או בדיקות הדמיה.

מציאת תמיכה

ברגע שיש לך אבחנה, חשוב למצוא תמיכה. ישנם משאבים רבים זמינים כדי לעזור לך לנהל את הסימפטומים שלך ולחיות חיים מספקים. הנה כמה טיפים למציאת תמיכה:

  • מצא קבוצת תמיכה: קבוצות תמיכה יכולות לספק מרחב בטוח לדבר על החוויות שלך ולהתחבר לאחרים שיש להם חוויות דומות.
  • חפש טיפול: טיפול יכול לעזור לך לנהל את הסימפטומים שלך וללמוד מיומנויות חדשות. זה גם יכול לספק מקום לדבר על הרגשות והחוויות שלך.
  • למד על זכויותיך: חשוב להבין את זכויותיך ואת החוקים המגנים עליך. זה יכול לעזור לך לתמוך בעצמך ולגשת לשירותים ולתמיכה שאתה צריך.
  • חקור משאבים מקוונים: ישנם משאבים מקוונים רבים זמינים כדי לעזור לך ללמוד עוד על אוטיזם ולהתחבר לאחרים שיש להם חוויות דומות.

אתה יכול גם למצוא מידע נוסף על אוטיזם ב- YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן