דף הבית » עוצר נשימה » איך אתה יודע אם אתה עקר?

איך אתה יודע אם אתה עקר?

איך אתה יודע אם אתה עקר?

מהי אי פוריות?

אי פוריות היא חוסר היכולת להרות ילד לאחר שנה של ניסיונות. זה משפיע על גברים ונשים כאחד, ויכול להיגרם ממגוון גורמים. חלק מהגורמים הנפוצים ביותר לאי פוריות כוללים גיל, גורמי אורח חיים ומצבים רפואיים.

סימנים של אי פוריות

ישנם מספר סימנים העשויים להעיד על אי פוריות. עבור נשים, סימנים אלו כוללים מחזורי מחזור לא סדיר או נעדר, קושי להיכנס להריון וכאבי אגן. עבור גברים, סימני אי פוריות כוללים ספירת זרע נמוכה, קושי להגיע ולשמור על זקפה וירידה בחשק המיני.

בדיקת אי פוריות

אם אתה חושב שאתה עלול להיות עקר, חשוב להיבדק. הרופא שלך כנראה יבצע בדיקה גופנית ויורה על בדיקות דם כדי לבדוק את רמות ההורמונים שלך. הם עשויים גם להזמין אולטרסאונד כדי לבדוק אם יש חריגות באיברי הרבייה שלך.

בדיקות פוריות לנשים

ייתכן שנשים יצטרכו לעבור מגוון בדיקות כדי לקבוע אם הן אינן פוריות. בדיקות אלו עשויות לכלול בדיקת אגן, בדיקת פאפ, אולטרסאונד ובדיקת היסטרוסלפינגוגרמה.

בדיקות פוריות לגברים

ייתכן שגברים יצטרכו לעבור ניתוח זרע כדי לבדוק אם יש חריגות בזרע שלהם. ייתכן שהם גם יצטרכו לעבור בדיקה גופנית ובדיקות דם כדי לבדוק את רמות ההורמונים שלהם.

טיפול לאי פוריות

אם אתה מאובחן עם אי פוריות, יש מגוון רחב של טיפולים זמינים. טיפולים אלו עשויים לכלול תרופות, ניתוחים או טכנולוגיות רבייה מסייעות כגון הפריה חוץ גופית (IVF). הרופא שלך יוכל לדון באפשרויות הטיפול הטובות ביותר עבורך.

מתי לפנות לרופא

אם את מנסה להרות שנה או יותר ללא הצלחה, חשוב לפנות לרופא. הרופא שלך יכול לעזור לך לקבוע את הגורם לאי הפוריות שלך ולהמליץ על אפשרויות הטיפול הטובות ביותר.

דעה אישית

אי פוריות יכולה להיות בעיה קשה ורגשית להתמודדות. אם אתה חושב שאתה עלול להיות עקר, חשוב לדבר עם הרופא שלך ולהיבדק. עם הטיפול הנכון, ייתכן שתוכל להרות ילד. כמו כן, חשוב לזכור כי אי פוריות אינה אשמתך וכי ישנם משאבים זמינים לסייע לך. אם אתה נאבק באי פוריות, שקול לצפות בסרטון יוטיוב או לדבר עם קבוצת תמיכה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן