דף הבית » בינג’ » איך אתה יודע אם הזהב אמיתי?

איך אתה יודע אם הזהב אמיתי?

איך אתה יודע אם הזהב אמיתי?

1. בדוק את סימני ההיכר

סימני היכר הם סימנים קטנים המוטבעים על זהב כדי להצביע על טוהר שלו. בארצות הברית, סימן ההיכר חייב לכלול את שם היצרן, טוהר הזהב בקראט וארץ המוצא. לדוגמה, סימן היכר של "14K ארה"ב" מציין שהזהב הוא 14 קראט ומיוצר בארצות הברית. אם לזהב אין סימן היכר, סביר להניח שזה לא זהב אמיתי.

2. בדוק את המגנטיות

זהב אמיתי אינו מגנטי, כך שאם הזהב נדבק למגנט, זה לא זהב אמיתי. אתה יכול לבדוק זאת על ידי קבלת מגנט חזק והצבתו ליד הזהב. אם הזהב נמשך למגנט, זה לא זהב אמיתי. אם הזהב לא נמשך למגנט, סביר להניח שמדובר בזהב אמיתי.

3. בדוק את החומציות

זהב אמיתי אינו מושפע מחומצה. כדי לבדוק את הזהב, אתה יכול להשתמש בערכת בדיקת חומצה פשוטה. ערכות אלו זמינות ברוב חנויות התכשיטים. הערכה תכלול בקבוק חומצה ואבן בדיקה. מניחים טיפה קטנה של חומצה על האבן ולאחר מכן מניחים את הזהב על גבי החומצה. אם הזהב אמיתי, הוא לא יושפע מהחומצה. אם הזהב מזויף, הוא יקבל שינוי צבע או פגום מהחומצה.

4. שקול את המחיר

אם מחיר הזהב נראה טוב מכדי להיות אמיתי, כנראה שכן. זהב אמיתי הוא יקר, כך שאם המוכר מציע זהב במחיר נמוך בהרבה ממחיר השוק, סביר להניח שלא מדובר בזהב אמיתי. עדיף לחקור את מחיר השוק הנוכחי של זהב לפני ביצוע רכישה.

לסיכום, ישנן מספר דרכים לקבוע אם זהב אמיתי. סימני היכר, מגנטיות, חומציות ומחיר הם כולם אינדיקטורים טובים לשאלה האם זהב אמיתי או לא. חשוב להיות מודעים לזיופים והונאות בשוק הזהב כדי שתוכל לקבל החלטה מושכלת בעת רכישת זהב.

  • בדוק את סימני ההיכר
  • בדוק את המגנטיות
  • בדוק את החומציות
  • קחו בחשבון את המחיר

למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן