דף הבית » מומלץ בהקדם » איך אתה יודע אם חליתי בחצבת בעבר?

איך אתה יודע אם חליתי בחצבת בעבר?

איך אתה יודע אם חליתי בחצבת בעבר?

מה זה חצבת?

חצבת היא זיהום ויראלי מאוד מדבק שיכול לגרום לסיבוכים חמורים. זה ידוע גם בשם rubeola או morbilli. זה מתפשט באמצעות מגע עם אדם נגוע, או דרך האוויר או באמצעות מגע ישיר. תסמינים של חצבת כוללים חום גבוה, פריחה אדומה המכסה את כל הגוף ונזלת. סיבוכים של חצבת יכולים לכלול דלקות אוזניים, דלקת ריאות, דלקת מוח ואפילו מוות.

איך תדעו אם חליתם בחצבת בעבר?

היסטוריה רפואית

הדרך האמינה ביותר לקבוע אם סבלת מחצבת בעבר היא לסקור את ההיסטוריה הרפואית שלך. הרופא שלך עשוי לשאול אותך שאלות לגבי מחלות העבר שלך, כולל אם סבלת מחצבת. אם חלית בחצבת, ייתכן שהרופא שלך יוכל לקבוע זאת מהתיעוד הרפואי שלך.

בדיקת דם

הרופא שלך עשוי גם להזמין בדיקת דם כדי לקבוע אם סבלת מחצבת בעבר. בדיקה זו מחפשת נוגדנים לנגיף החצבת. אם חליתם בחצבת בעבר, הגוף שלכם ייצר נוגדנים כדי להילחם בנגיף, והבדיקה תגלה את הנוגדנים הללו. בדיקה זו היא בדרך כלל מדויקת, אך היא לא אמינה ב-100%.

חיסון נגד חצבת

אם קיבלת את החיסון נגד חצבת, סביר להניח שלא חלית בחצבת בעבר. החיסון נגד חצבת יעיל מאוד במניעת הנגיף. עם זאת, אפשר לחלות בנגיף גם אם חוסנתם, ולכן עדיין חשוב להיות מודעים לתסמינים ולפנות לטיפול רפואי אם אתם חושבים שאולי נחשפתם.

סיבוכים של חצבת

חצבת עלולה לגרום לסיבוכים חמורים, כולל דלקות אוזניים, דלקת ריאות, דלקת מוח ואפילו מוות. חשוב להיות מודעים לתסמינים של חצבת ולפנות לטיפול רפואי אם אתה חושב שאולי נחשפת. כמו כן, חשוב להיות מעודכנים לגבי החיסונים שלך, מכיוון שזו הדרך הטובה ביותר למנוע את הנגיף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן