דף הבית » לא ידעתי » איך אתה יודע אם יש לך קורונה? | תסמינים ובדיקות של COVID-19

איך אתה יודע אם יש לך קורונה? | תסמינים ובדיקות של COVID-19

איך אתה יודע אם יש לך קורונה? | תסמינים ובדיקות של COVID-19

מהם התסמינים של נגיף הקורונה?

COVID-19, המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה החדש, יכולה לגרום למגוון תסמינים. סימנים ותסמינים נפוצים של נגיף קורונה כוללים חום, שיעול וקוצר נשימה. תסמינים אחרים עשויים לכלול כאבי גוף, עייפות, כאב גרון, כאב ראש ואובדן טעם או ריח. התסמינים עשויים להופיע 2-14 ימים לאחר החשיפה לנגיף.

מהם התסמינים הנפוצים ביותר?

התסמינים השכיחים ביותר של COVID-19 הם חום, שיעול יבש וקוצר נשימה. תסמינים אלו עשויים להופיע 2-14 ימים לאחר החשיפה לנגיף. תסמינים אחרים, כגון כאבי גוף, עייפות, כאב גרון, כאב ראש ואובדן טעם או ריח, עלולים להתרחש גם הם.

מתי עלי לפנות לטיפול רפואי?

אם אתה מפתח אחד מהתסמינים של COVID-19, חשוב לפנות לטיפול רפואי. התקשר לספק שירותי הבריאות שלך לקבלת ייעוץ אם אתה חווה אחד מהדברים הבאים: חום, שיעול יבש, קוצר נשימה, כאבי גוף, עייפות, כאב גרון, כאב ראש, אובדן טעם או ריח, או כל תסמין אחר הקשור ל-COVID-19.

כיצד אוכל להיבדק לקורונה?

אם אתה חושב שאולי נחשפת לנגיף הקורונה החדש, חשוב להיבדק. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לכל מי שיש לו תסמינים של COVID-19, או שהיה במגע קרוב עם מישהו עם הנגיף, להיבדק. הבדיקה מומלצת גם לאנשים שנמצאים בסיכון גבוה לפתח סיבוכים חמורים מהנגיף, כגון מבוגרים ואנשים עם מצבים בריאותיים בסיסיים.

היכן ניתן להיבדק?

בדיקות ל-COVID-19 זמינות במקומות רבים, כולל בתי חולים, מרפאות ואתרי בדיקות נסיעה. אתה יכול גם להיבדק בבית מרקחת מקומי או בבית עם ערכת בדיקה בבית. פנה לספק שירותי הבריאות שלך או למחלקת הבריאות המקומית לקבלת מידע נוסף על בדיקות באזור שלך.

מה עלי לעשות לאחר בדיקה?

אם נבדקת ל-COVID-19, חשוב להישאר בבית ולהתבודד עד שתקבל את תוצאות הבדיקה שלך. אם אתה נמצא חיובי לנגיף, עקוב אחר ההנחיות של ספק שירותי הבריאות שלך ושל מחלקת הבריאות המקומית. חשוב גם לתרגל התרחקות חברתית והיגיינה טובה כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

כיצד אוכל להגן על עצמי מפני נגיף הקורונה?

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני COVID-19 היא לתרגל ריחוק חברתי, ללבוש כיסוי פנים בפומבי ולשטוף ידיים לעתים קרובות. כמו כן, חשוב להימנע ממגע קרוב עם אנשים חולים, להישאר בבית כשאתם חשים ברע ולנהל היגיינה טובה. ביצוע השלבים הפשוטים האלה יכול לעזור להגן עליך ועל יקיריכם מפני נגיף הקורונה החדש.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן