דף הבית » TOP10 » איך אתה יודע אם יש לך קורונה?

איך אתה יודע אם יש לך קורונה?

איך אתה יודע אם יש לך קורונה?

מהם התסמינים של קורונה?

התסמינים השכיחים ביותר של וירוס הקורונה (COVID-19) הם חום, עייפות ושיעול יבש. אנשים מסוימים עשויים לסבול גם מכאבים, גודש באף, נזלת, כאב גרון או שלשול. תסמינים אלו הם בדרך כלל קלים ומתחילים בהדרגה. חלק מהאנשים נדבקים אך אינם מפתחים תסמינים ואינם חשים ברע. רוב האנשים (כ-80%) מחלימים מהמחלה מבלי להזדקק לטיפול מיוחד. בערך 1 מכל 6 אנשים שחולים ב-COVID-19 נהייה חולה קשה ומפתח קשיי נשימה. אנשים מבוגרים, ואלה עם בעיות רפואיות בסיסיות כמו לחץ דם גבוה, בעיות לב או סוכרת, נוטים יותר לפתח מחלות קשות. אנשים עם חום, שיעול וקשיי נשימה צריכים לפנות לטיפול רפואי.

איך לדעת אם יש לך קורונה

אם אתה חושב שאולי נחשפת לנגיף, חשוב לעקוב אחר הסימפטומים שלך. אם אתה מפתח אחד מהתסמינים המפורטים לעיל, עליך לפנות לרופא שלך. הם יוכלו לייעץ לך על דרך הפעולה הטובה ביותר. ספק שירותי הבריאות שלך עשוי להמליץ לך להיבדק לנגיף. בדיקות זמינות במדינות רבות והיא הדרך היחידה לאשר אם יש לך את הנגיף. הבדיקה כוללת לקיחת דגימה מהאף או מהגרון. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה לבדיקה.

מְנִיעָה

הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות הנגיף היא להקפיד על היגיינה. זה כולל שטיפת ידיים לעתים קרובות במים וסבון למשך 20 שניות לפחות, הימנעות ממגע קרוב עם אנשים חולים והימנעות מלגעת בפנים שלך. חשוב גם לתרגל ריחוק חברתי, כלומר להישאר במרחק של לפחות 6 מטרים מאנשים אחרים.

יַחַס

כרגע אין טיפול ספציפי לנגיף. הטיפול מתמקד בהקלה על התסמינים. זה עשוי לכלול נטילת תרופות נגד כאבים וחום, שתיית הרבה נוזלים ומנוחה מרובה. אם יש לך קשיי נשימה, ייתכן שיהיה עליך להתאשפז.

סיכום

נגיף הקורונה היא מחלה קשה שעלולה לגרום לתסמינים חמורים ואף למוות. חשוב להיות מודעים לתסמינים וליצור קשר עם ספק שירותי הבריאות שלך אם אתה חושב שאולי נחשפת לנגיף. הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות הנגיף היא לתרגל היגיינה טובה והתרחקות חברתית. כיום אין טיפול ספציפי לנגיף, אך הטיפול מתמקד בהקלה על התסמינים.

  • שטפו את הידיים לעיתים קרובות במים וסבון למשך 20 שניות לפחות.
  • הימנע ממגע קרוב עם אנשים חולים.
  • הימנע מלגעת בפנים שלך.
  • תרגל התרחקות חברתית, כלומר להישאר במרחק של לפחות 6 מטרים מאנשים אחרים.
  • אם אתה מפתח אחד מהתסמינים המפורטים לעיל, פנה לספק שירותי הבריאות שלך.
  • אם יש לך קשיי נשימה, ייתכן שיהיה עליך להתאשפז.

למידע נוסף, בקר ביוטיוב לסרטונים על נגיף הקורונה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן