דף הבית » להעביר את הזמן » איך אתה יודע אם עברתי קורונה בעבר?

איך אתה יודע אם עברתי קורונה בעבר?

איך אתה יודע אם עברתי קורונה בעבר?

מה זה וירוס קורונה?

וירוס הקורונה הוא וירוס המשפיע על מערכת הנשימה ואחראי לגרימת המחלה COVID-19. זה מדבק מאוד ויכול להתפשט במהירות באמצעות מגע עם אדם נגוע או על ידי נגיעה במשטחים מזוהמים. תסמינים של הנגיף כוללים חום, שיעול, קוצר נשימה ועייפות.

איך אני יודע אם חליתי בעבר בקורונה?

הדרך היחידה לדעת בוודאות אם חלית בקורונה בעבר היא להיבדק. ישנם שני סוגים של בדיקות שניתן להשתמש בהם לאיתור הנגיף: בדיקת PCR ובדיקת נוגדנים. בדיקת PCR היא בדיקת ספוגית המחפשת את הנגיף עצמו, בעוד שבדיקת נוגדנים מחפשת נוגדנים בדם המעידים על כך שהגוף נחשף לנגיף.

בדיקת PCR

בדיקת PCR היא בדיקת ספוגית המחפשת את הנגיף עצמו. זוהי הדרך המדויקת ביותר לזהות את הנגיף וניתן לעשות זאת ברופא או במרכז בדיקות. הבדיקה כוללת לקיחת דגימה מהאף או מהגרון ושליחתה למעבדה לניתוח. לתוצאות בדרך כלל לוקח כמה ימים לחזור.

בדיקת נוגדנים

בדיקת נוגדנים מחפשת נוגדנים בדם המעידים שהגוף נחשף לנגיף. בדיקה זו אינה מדויקת כמו בדיקת PCR ויכולה להימשך עד שבועיים עד להראות תוצאות. כמו כן, חשוב לציין שבדיקת נוגדנים חיובית לא בהכרח אומרת שאדם חלה בעבר בקורונה, שכן היא יכולה להיות חיובית שגויה.

מהם התסמינים של נגיף הקורונה?

התסמינים השכיחים ביותר של נגיף הקורונה הם חום, שיעול, קוצר נשימה ועייפות. תסמינים אחרים עשויים לכלול כאבי גוף, כאבי ראש, אובדן טעם או ריח, כאב גרון ושלשולים. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי.

פנה לטיפול רפואי

אם אתם חווים אחד מהתסמינים של נגיף הקורונה, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. הרופא שלך יוכל לייעץ לך על דרך הפעולה הטובה ביותר, אשר עשויה לכלול בדיקה לאיתור הנגיף.

הישאר בבית

אם אתם חווים אחד מהתסמינים של נגיף הקורונה, חשוב להישאר בבית ולהימנע ממגע עם אנשים אחרים. זה יעזור למנוע את התפשטות הנגיף ולהגן על הסובבים אותך.

סיכום

הדרך היחידה לדעת בוודאות אם חלית בקורונה בעבר היא להיבדק. ישנם שני סוגים של בדיקות שניתן להשתמש בהם לאיתור הנגיף: בדיקת PCR ובדיקת נוגדנים. חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי אם אתם חווים אחד מהתסמינים של נגיף הקורונה ולהישאר בבית כדי למנוע את התפשטות הנגיף. למידע נוסף, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן