דף הבית » מומלץ בהקדם » איך אתה יודע באיזה שבוע אני בהריון?

איך אתה יודע באיזה שבוע אני בהריון?

איך אתה יודע באיזה שבוע אני בהריון?

מהם שבועות ההריון?

ההריון מתחלק לשלושה טרימסטרים, שכל אחד מהם נמשך כשלושה חודשים. השליש הראשון הוא משבוע 1 עד סוף שבוע 12, השליש השני הוא משבוע 13 עד סוף שבוע 26, והטרימסטר השלישי הוא משבוע 27 עד סוף ההריון. כל שליש מחולק לשבועות.

כיצד נקבעת תחילת ההריון?

תחילת ההריון נספרת מהיום הראשון של הווסת האחרונה שלך. הסיבה לכך היא שקשה לדעת מתי בדיוק התרחשה ההתעברות. תחילת הווסת האחרונה שלך משמשת כנקודת התייחסות לקביעת שבועות ההריון.

כיצד נקבע שבוע ההריון?

הרופא או המיילדת שלך ישתמשו בשילוב של שיטות כדי לקבוע באיזה שבוע של ההריון אתה נמצא. שיטות אלה כוללות:

אולטרסאונד

אולטרסאונד היא השיטה המדויקת ביותר לקביעת שבוע ההריון. אולטרסאונד משתמש בגלי קול כדי ליצור תמונה של התינוק שלך ברחם. ניתן להשתמש בגודל התינוק שלך כדי לקבוע עד כמה אתה נמצא בהריון.

בדיקות הריון

בדיקות הריון מודדות את כמות הגונדוטרופין הכוריוני האנושי (hCG) בשתן שלך. hCG הוא הורמון המיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר ההתעברות. כמות ה-hCG עולה ככל שההריון שלך מתקדם, כך שניתן להשתמש בו כדי לקבוע כמה רחוק אתה.

מה יכול להשפיע על הדיוק של היכרויות בהריון?

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על הדיוק של תיארוך הריון. אלו כוללים:

גיל הריון

גיל הריון הוא גיל ההריון מהיום הראשון של הווסת האחרונה. אם גיל ההריון אינו ידוע, זה יכול להשפיע על הדיוק של תיארוך ההריון.

משקל אימהי

משקל האם יכול להשפיע על הדיוק של מדידות אולטרסאונד. אם אישה סובלת מעודף משקל או תת משקל, זה יכול להשפיע על דיוק המדידות.

מה ההבדל בין גיל הריון לגיל עובר?

גיל הריון הוא גיל ההריון מהיום הראשון של הווסת האחרונה. גיל העובר הוא גיל התינוק מרגע ההתעברות. גיל העובר הוא בדרך כלל שבועיים פחות מגיל ההריון. לדוגמה, אם את בהריון בשבוע 20, התינוק שלך בן 18 שבועות.

סיכום

לדעת באיזה שבוע של ההריון אתה נמצא חשוב להבנת התפתחות התינוק שלך. הרופא או המיילדת שלך ישתמשו בשילוב של שיטות, כגון אולטרסאונד ובדיקות הריון, כדי לקבוע באיזה שבוע של ההריון את נמצאת. גורמים כגון גיל הריון ומשקל האם יכולים להשפיע על הדיוק של תיארוך הריון. כמו כן, חשוב להבין את ההבדל בין גיל הריון לגיל העובר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן