דף הבית » בינג’ » איך אתה יודע מה מתחלק ב-3?

איך אתה יודע מה מתחלק ב-3?

איך אתה יודע מה מתחלק ב-3?

מה זה אומר להיות מתחלק ב-3?

התחלקות ב-3 היא מושג המשמש כדי לקבוע אם מספר מתחלק באופן שווה ב-3. זה אומר שכאשר מספר מחולק ב-3, השארית היא 0. אם השארית אינה 0, אז המספר אינו מתחלק ב-3 3.

שיטות לקביעת חלוקה ב-3

שיטה 1: הוסף את הספרות

השיטה הראשונה לקבוע אם מספר מתחלק ב-3 היא להוסיף את ספרות המספר יחדיו. אם סכום הספרות מתחלק ב-3, אז המספר מתחלק ב-3. לדוגמה, המספר 36 מתחלק ב-3 כי 3 + 6 = 9, ו-9 מתחלק ב-3.

שיטה 2: חלק ב-3

השיטה השנייה לקבוע אם מספר מתחלק ב-3 היא לחלק את המספר ב-3. אם השאר הוא 0, אז המספר מתחלק ב-3. לדוגמה, המספר 27 מתחלק ב-3 כי 27 חלקי 3 הוא 9 ללא שארית.

שיטה 3: בדוק את הספרה האחרונה

השיטה השלישית לקבוע אם מספר מתחלק ב-3 היא לבדוק את הספרה האחרונה של המספר. אם הספרה האחרונה היא 3, 6 או 9, אז המספר מתחלק ב-3. לדוגמה, המספר 39 מתחלק ב-3 מכיוון שהספרה האחרונה היא 9.

כללי חלוקה אחרים

בנוסף לחלוקה ב-3, ישנם כללי חלוקה נוספים שניתן להשתמש בהם כדי לקבוע אם מספר מתחלק במספרים אחרים. להלן כמה מכללי החלוקה הנפוצים ביותר:

  • מספר מתחלק ב-2 אם הספרה האחרונה זוגית.
  • מספר מתחלק ב-4 אם שתי הספרות האחרונות מתחלקות ב-4.
  • מספר מתחלק ב-5 אם הספרה האחרונה היא 5 או 0.
  • מספר מתחלק ב-6 אם הוא מתחלק ב-2 וגם ב-3.
  • מספר מתחלק ב-8 אם שלוש הספרות האחרונות מתחלקות ב-8.
  • מספר מתחלק ב-9 אם סכום הספרות מתחלק ב-9.
  • מספר מתחלק ב-10 אם הספרה האחרונה היא 0.

דעה אישית

חלוקה ב-3 היא מושג שימושי להבנה, מכיוון שהוא יכול לעזור לך לקבוע במהירות אם מספר מתחלק ב-3 מבלי שתצטרך לבצע חישובים. חשוב גם להבין את כללי ההתחלקות האחרים, שכן ניתן להשתמש בהם כדי לקבוע במהירות אם מספר מתחלק במספרים אחרים. ידיעת הכללים הללו יכולה לחסוך לך זמן ולהפוך בעיות מתמטיקה להרבה יותר קלות לפתרון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן