דף הבית » להעביר את הזמן » איך אתה יודע שאתה בהריון? – תסמינים וסימנים

איך אתה יודע שאתה בהריון? – תסמינים וסימנים

איך אתה יודע שאתה בהריון? - תסמינים וסימנים

סימנים ותסמינים נפוצים של הריון

כאשר אתה מנסה לקבוע אם אתה בהריון, יש כמה סימנים ותסמינים נפוצים שצריך לשים לב אליהם. אלה יכולים לכלול:

  • הפסדת מחזור
  • בחילה או הקאות
  • הטלת שתן תכופה
  • עייפות
  • שדיים נפוחים או רגישים
  • תשוקה לאוכל או סלידה
  • שינויים במצב הרוח
  • כתמים בהירים

חשוב לזכור שהחוויה של כל אישה היא שונה, ואתה עלול לא לחוות אף אחד, חלק או כל הסימנים הללו. בנוסף, אם יש לך אחד מהתסמינים הללו, זה לא בהכרח אומר שאתה בהריון. תמיד עדיף לאשר הריון בבדיקה.

אישור הריון

אם את חווה אחד מהסימנים והתסמינים לעיל וחושבת שאת בהריון, הדרך הטובה ביותר לאשר את זה היא באמצעות בדיקת הריון. בדיקות הריון פועלות על ידי זיהוי ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן שלך. הורמון זה קיים בגופך רק כאשר אתה בהריון.

בדיקות הריון ניתן לעשות בבית עם ערכה שתוכל לרכוש בבית מרקחת, או במשרד הרופא שלך. בדיקות הריון ביתיות הן בדרך כלל מדויקות, אך אם אינך בטוחה בתוצאות, עדיף לפנות לרופא שלך.

מתי לעשות בדיקת הריון

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר שהחמצת מחזור. זה ייתן לך את התוצאה המדויקת ביותר. אם תבצע את הבדיקה לפני שהוחמצת, ייתכן שרמות ה-hCG בשתן שלך לא יהיו גבוהות מספיק כדי לזהות הריון.

אם את עושה בדיקת הריון ביתית ומקבלת תוצאה שלילית, אבל את עדיין חושבת שאת בהריון, עדיף להמתין מספר ימים ולבצע שוב את הבדיקה. אם אתה עדיין מקבל תוצאה שלילית ועדיין לא הגיע המחזור שלך, עדיף לפנות לרופא שלך.

בדיקת הריון חיובית כוזבת

במקרים נדירים עלולה לקבל תוצאה חיובית כוזבת בבדיקת הריון ביתית. זה אומר שהבדיקה מציינת שאתה בהריון, אבל אתה לא. זה יכול לקרות אם הבדיקה נעשתה בצורה לא נכונה, אם אתה נוטל תרופות פוריות מסוימות, או אם יש לך מצב רפואי נדיר שגורם לגוף שלך לייצר hCG.

אם קיבלת תוצאה חיובית בבדיקת הריון ביתית, עדיף לפנות לרופא שלך כדי לאשר את התוצאה.

בדיקת הריון שלילית כוזבת

אפשר גם לקבל תוצאה שלילית כוזבת בבדיקת הריון ביתית. משמעות הדבר היא שהבדיקה מצביעה על כך שאינך בהריון, אבל אתה בעצם כן. זה יכול לקרות אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי, אם אתה לא מבצע את ההוראות כראוי, או אם הבדיקה פגה או פגומה.

אם קיבלת תוצאה שלילית בבדיקת הריון ביתית, אבל את עדיין חושבת שאת בהיריון, עדיף להמתין מספר ימים ולבצע שוב את הבדיקה. אם אתה עדיין מקבל תוצאה שלילית ועדיין לא הגיע המחזור שלך, עדיף לפנות לרופא שלך.

סיכום

אם את חושבת שאת בהריון, הדרך הטובה ביותר לאשר זאת היא באמצעות בדיקת הריון. בדיקות הריון ביתיות הן בדרך כלל מדויקות, אך אם אינך בטוחה בתוצאות, עדיף לפנות לרופא שלך. חשוב גם לזכור שהחוויה של כל אישה שונה, ואתה עלול לא לחוות אף אחד, חלק או כל הסימנים והתסמינים הנפוצים של הריון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן