דף הבית » בחירות הגולשים » איך אתה יכול לדעת איזה אלקטרון חיצוני רחוק יותר מהגרעין?

איך אתה יכול לדעת איזה אלקטרון חיצוני רחוק יותר מהגרעין?

איך אתה יכול לדעת איזה אלקטרון חיצוני רחוק יותר מהגרעין?

מהו אלקטרון חיצוני?

אלקטרון חיצוני הוא אלקטרון שנמצא במעטפת החיצונית ביותר של אטום. האלקטרון הזה נמצא הכי רחוק מהגרעין והוא בדרך כלל התגובתי ביותר. אלקטרונים חיצוניים ידועים גם כאלקטרוני ערכיות ואחראים על קשרים ותגובות כימיות.

איך אתה יכול לדעת איזה אלקטרון חיצוני רחוק יותר מהגרעין?

כדי לקבוע איזה אלקטרון חיצוני רחוק יותר מהגרעין, עליך להסתכל על תצורת האלקטרונים של האטום. תצורת האלקטרונים היא ייצוג של סידור האלקטרונים באטום. זה כתוב בדרך כלל במונחים של המספר הקוונטי העיקרי (n) ומספר התנע הזוויתי הקוונטי (l). המספר הקוונטי הראשי (n) אומר לנו כמה קליפות של אלקטרונים קיימות באטום. המספר הקוונטי של התנע הזוויתי (l) אומר לנו את צורת המסלול, כמו גם את מספר האלקטרונים בכל קליפה. ככל שהערך של n גבוה יותר, האלקטרון החיצוני יהיה רחוק יותר מהגרעין. לדוגמה, אם תצורת האלקטרונים של אטום היא 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s2, אז האלקטרון החיצוני ביותר ממוקם במסלול 4s, שהוא הרחוק ביותר מהגרעין.

סיכום

לסיכום, האלקטרון החיצוני ביותר הוא האלקטרון שנמצא בקליפה החיצונית ביותר של אטום. כדי לקבוע איזה אלקטרון חיצוני רחוק יותר מהגרעין, עליך להסתכל על תצורת האלקטרונים של האטום. ככל שהערך של המספר הקוונטי הראשי (n) גבוה יותר, כך האלקטרון החיצוני יהיה רחוק יותר מהגרעין. למידע נוסף, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן