דף הבית » TOP10 » איך אתה יכול לדעת אם היה הריון כימי?

איך אתה יכול לדעת אם היה הריון כימי?

איך אתה יכול לדעת אם היה הריון כימי?

מהו הריון כימי?

הריון כימי הוא הפלה מוקדמת מאוד המתרחשת זמן קצר לאחר ההשתלה. זה ידוע גם כהריון ביוכימי. זה מתרחש כאשר ביצית מופרית משתילה את עצמה ברחם, אך לאחר מכן אינה מצליחה להתפתח כראוי. זה מתגלה בדרך כלל על ידי בדיקת הריון חיובית, ואחריה בדיקה שלילית כמה ימים לאחר מכן. ההפלה מתרחשת בדרך כלל תוך מספר שבועות מהבדיקה החיובית.

סימנים ותסמינים של הריון כימי

הסימנים והתסמינים של הריון כימי דומים לאלו של הפלה רגילה. הם כוללים:

  • דימום נרתיקי
  • התכווצויות
  • כאב בגב התחתון
  • ירידה ברמות של הורמון ההריון, hCG

הדימום וההתכווצויות הקשורים להריון כימי הם בדרך כלל קלים יותר מאלו של הפלה רגילה. עם זאת, התסמינים יכולים להשתנות מאדם לאדם.

איך לדעת אם היה לך הריון כימי

הדרך היחידה לדעת בוודאות אם היה לך הריון כימי היא לבצע בדיקת דם כדי למדוד את רמות ה-hCG שלך. אם רמות ה-hCG שלך נמוכות מהצפוי לשלב ההריון שלך, זה עשוי להצביע על כך שהייתה לך הריון כימי.

אִבחוּן

הרופא שלך יכול לאבחן הריון כימי על ידי מדידת רמות ה-hCG שלך. אם רמות ה-hCG שלך נמוכות מהצפוי לשלב ההריון שלך, זה עשוי להצביע על כך שהייתה לך הריון כימי. הרופא שלך עשוי גם להזמין אולטרסאונד כדי לאשר את האבחנה.

יַחַס

אין טיפול להריון כימי. ההפלה בדרך כלל חולפת מעצמה. אם התסמינים נמשכים או מחמירים, הרופא שלך עשוי להמליץ על מעקב אולטרסאונד או בדיקת דם כדי לוודא שההפלה הושלמה.

התמודדות עם הריון כימי

זה נורמלי להרגיש עצוב או כעס לאחר הריון כימי. חשוב לדבר עם הרופא שלך או עם איש מקצוע בתחום בריאות הנפש אם אתה נאבק עם הרגשות שלך. יתכן ויעזור לך לדבר עם חברים או בני משפחה שחוו אובדן דומה.

טבלה: סימנים ותסמינים של הריון כימי

סימנים וסימפטומים תיאור
דימום נרתיקי דימום קל שעלול להיות מלווה בהתכווצויות
כאב בגב התחתון כאב עמום בגב התחתון שעשוי להיות קבוע או לסירוגין
ירידה ברמות hCG בדיקת דם יכולה למדוד את רמות hCG כדי לקבוע אם התרחש הריון כימי

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן