דף הבית » מומלץ בהקדם » איך אתה יכול לדעת אם זה יהלום?

איך אתה יכול לדעת אם זה יהלום?

איך אתה יכול לדעת אם זה יהלום?

מה זה יהלום?

יהלום הוא מינרל המורכב מפחמן טהור, והוא החומר הטבעי הקשה ביותר הידוע לאדם. זוהי גם אחת האבנים היקרות והמבוקשות בעולם. יהלומים מגיעים בצורות וגדלים רבים, וצבעם יכול לנוע בין חסר צבע לצהוב, חום או אפילו שחור.

איך לדעת אם זה יהלום

ישנן מספר דרכים לדעת אם אבן היא יהלום או לא. הדרך הנפוצה ביותר היא לחפש מאפיינים מסוימים שיש ליהלומים. להלן כמה מהמאפיינים החשובים ביותר שיש לחפש:

1. קשיות

יהלומים הם החומר הטבעי הקשה ביותר הידוע לאדם. לבדיקת קשיות אבן ניתן להשתמש בבודק יהלומים או בסולם קשיות. אם האבן עוברת את המבחן, סביר להניח שמדובר ביהלום.

2. שבירה

יהלומים ידועים ביכולתם לשבור אור. כאשר יהלום מונח מתחת לאור, הוא ינצנץ ויוצר קשת של צבעים. זה נובע מהאופן שבו היהלום מחזיר ושובר אור.

3. משקל

יהלומים כבדים יותר מרוב האבנים האחרות, כך שאם אבן מרגישה כבדה מהצפוי, ייתכן שמדובר ביהלום.

4. צבע

יהלומים מגיעים במגוון צבעים, מחסר צבע ועד צהוב, חום או אפילו שחור. אם לאבן יש צבע יוצא דופן, ייתכן שמדובר ביהלום.

בדיקת יהלום

אם אינכם בטוחים אם אבן היא יהלום או לא, עדיף שתבדקו אותה על ידי איש מקצוע. גמולוג מקצועי יכול להשתמש בציוד מיוחד כדי לבדוק את האבן ולקבוע אם מדובר ביהלום או לא.

סיכום

יהלומים הם אחת האבנים היקרות והמבוקשות ביותר בעולם. אבל איך אתה יכול לדעת אם אבן היא יהלום או לא? על ידי חיפוש אחר מאפיינים מסוימים כמו קשיות, שבירה, משקל וצבע, אתה יכול לקבוע אם אבן היא יהלום או לא. אם אתם עדיין לא בטוחים, עדיף שתבדקו את האבן אצל גמולוג מקצועי. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן