דף הבית » בחירות הגולשים » איך אתה יכול לדעת אם פספסת את הביוץ?

איך אתה יכול לדעת אם פספסת את הביוץ?

איך אתה יכול לדעת אם פספסת את הביוץ?

מה זה ביוץ?

ביוץ הוא תהליך של שחרור ביצית מהשחלות. זה מתרחש בדרך כלל פעם בחודש, בדרך כלל בסביבות היום ה-14 של מחזור חודשי של 28 יום. במהלך הביוץ, הביצית משתחררת מהשחלה ועוברת במורד החצוצרה. אם הוא מופרי על ידי זרע, הוא ישתיל ברחם ויתרחש הריון. אם הוא לא מופרי, הוא יושפך בזמן הווסת.

מהם הסימנים לביוץ?

ישנם מספר סימנים המעידים על מתרחש ביוץ. אלו כוללים:

  • שינוי בריר צוואר הרחם: במהלך הביוץ, ריר צוואר הרחם הופך דק וחלקלק, בדומה לעקביות של חלבוני ביצה.
  • עלייה בטמפרטורת הגוף הבסיסית: טמפרטורת הגוף הבסיסית היא הטמפרטורה של הגוף במנוחה. במהלך הביוץ, הוא עולה מעט ונשאר מורם עד למחזור החודשי הבא.
  • Mittelschmerz: Mittelschmerz היא מילה גרמנית שמשמעותה "כאב באמצע" והיא כאב חד צדדי שיכול להופיע במהלך הביוץ.
  • שינויים בהורמונים: בזמן הביוץ עולים ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון.

איך אתה יכול לדעת אם פספסת את הביוץ?

אם את מנסה להיכנס להריון, חשוב לדעת מתי את מבייצת. אם אתה מתגעגע לביוץ, ייתכן שלא תוכל להיכנס להריון. הנה כמה דרכים לדעת אם פספסת את הביוץ:

עקוב אחר המחזור שלך

הדרך הטובה ביותר לדעת אם פספסת את הביוץ היא לעקוב אחר המחזור החודשי שלך. על ידי מעקב אחר המחזור שלך, אתה יכול לקבוע מתי יש לך סיכוי גבוה לביוץ. תוכל לעשות זאת על ידי רישום של המחזור החודשי שלך, ציון תאריכי ההתחלה והסיום של המחזור שלך וכל שינוי אחר בגופך.

בדוק את ריר צוואר הרחם שלך

דרך נוספת לדעת אם פספסת את הביוץ היא לבדוק את ריר צוואר הרחם שלך. במהלך הביוץ, ריר צוואר הרחם שלך יהפוך דק וחלקלק, בדומה לעקביות של חלבוני ביצה. אם אתה מבחין בשינוי בריר צוואר הרחם שלך, זה עשוי להיות סימן שאתה מבייץ.

קח את טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך

טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך היא הטמפרטורה של הגוף שלך במנוחה. במהלך הביוץ, טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך תעלה מעט ותישאר גבוה עד למחזור החודשי הבא שלך. לקיחת טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך בכל בוקר יכולה לעזור לך לקבוע אם אתה מבייץ.

השתמש בערכת מנבא ביוץ

ערכות מנבא ביוץ זמינות ללא מרשם ויכולות לעזור לך לקבוע אם אתה מבייץ. ערכות אלה מודדות את רמות ההורמון הלוטייניזציה (LH) בשתן שלך. LH משתחרר ממש לפני הביוץ, כך שאם הבדיקה חיובית, סביר להניח שאת מבייצת.

השוואה מהירה

שיטה איך זה עובד
עקוב אחר המחזור שלך שמור תיעוד של המחזור החודשי שלך כדי לקבוע מתי יש לך סיכוי גבוה לביוץ.
בדוק את ריר צוואר הרחם שלך במהלך הביוץ, ריר צוואר הרחם שלך יהפוך דק וחלקלק.
קח את טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך במהלך הביוץ, טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך תעלה מעט ותישאר גבוה.
השתמש בערכת מנבא ביוץ ערכות אלה מודדות את רמות ההורמון הלוטייניזציה (LH) בשתן שלך.

סיכום

אם את מנסה להיכנס להריון, חשוב לדעת מתי את מבייצת. ישנם מספר סימנים המעידים על מתרחש ביוץ, כולל שינוי בריר צוואר הרחם, עלייה בטמפרטורת הגוף הבסיסית ומטלשמרז. הדרך הטובה ביותר לדעת אם פספסת את הביוץ היא לעקוב אחר המחזור החודשי שלך, לבדוק את ריר צוואר הרחם שלך, למדוד את טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך ולהשתמש בערכת מנבא ביוץ.

שאלות ותשובות

ש: כמה זמן אחרי הביוץ אפשר לעשות בדיקת הריון?

א:

עדיף להמתין לפחות שבוע לאחר הביוץ לפני ביצוע בדיקת הריון. הסיבה לכך היא שלוקח זמן לביצית המופרית להשתיל ברחם ולהצטברות ההורמון hCG בגופך. אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי, אתה עלול לקבל תוצאה שלילית כוזבת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן