דף הבית » בינג’ » איך אתה יכול לדעת את שנת המכונית?

איך אתה יכול לדעת את שנת המכונית?

. איך אתה יכול לדעת את שנת המכונית?

מהו מספר VIN?

מספר זיהוי רכב (VIN) הוא קוד ייחודי בן 17 ספרות המוקצה לכל מכונית המיוצרת. הוא משמש לזיהוי המכונית וההיסטוריה שלה. ה-VIN ממוקם בדרך כלל על לוח המחוונים, ליד השמשה הקדמית או על משקוף דלת הנהג. ניתן למצוא אותו גם במסמכי הרישום והביטוח של הרכב.

כיצד לקרוא מספר VIN

מספר ה-VIN מורכב מ-17 תווים שלכל אחד מהם יש משמעות ספציפית. שלושת התווים הראשונים מזהים את היצרן, התו הרביעי והחמישי מזהים את סוג הרכב, והתו השישי מזהה את שנת הדגם. התווים השביעי עד העשירי מזהים את המספר הסידורי של הרכב, והתו האחד-עשר מזהה את מפעל ההרכבה. התווים הנותרים משמשים לזיהוי תכונות הרכב.

איך לדעת את שנת המכונית מלוחית הרישוי

ניתן לקבוע את שנת הרכב גם לפי לוחית הרישוי. ברוב המדינות, לוחית הרישוי תהיה בעלת מספר דו ספרתי המציין את שנת המכונית. לדוגמה, לוחית רישוי עם המספר "17" מציינת שהמכונית יוצרה בשנת 2017.

דרכים אחרות לספר את שנת המכונית

בנוסף למספר ה-VIN ולוחית הרישוי, ישנן דרכים נוספות לדעת את שנת המכונית. ניתן להשתמש במאפיינים הפנימיים והחיצוניים של המכונית כדי לקבוע את שנת המכונית. לדוגמה, לוח המחוונים של המכונית, גלגל ההגה ומאפיינים פנימיים אחרים יכולים לשמש כדי לקבוע את שנת המכונית. ניתן להשתמש גם בתכונות החיצוניות של המכונית, כגון הפנסים, הפנסים האחוריים והפגושים לקביעת שנת המכונית.

השוואה מהירה

שיטה מקום מֵידָע
מספר VIN לוח מחוונים, ליד השמשה הקדמית, או משקוף דלת צד הנהג יצרן, סוג רכב, שנת דגם, מספר סידורי, מפעל הרכבה ותכונות
לוחית רישוי על המכונית מספר דו ספרתי המציין את שנת המכונית
תכונות פנים וחוץ על המכונית לוח מחוונים, הגה, פנסים, פנסים אחוריים, ופגושים

לסיכום, ישנן מספר דרכים לומר את שנת המכונית. ניתן להשתמש במספר ה-VIN, לוחית הרישוי והמאפיינים הפנימיים והחיצוניים של המכונית כדי לקבוע את שנת המכונית. ידיעת שנת הרכב יכולה להיות מועילה בעת קנייה או מכירה של רכב, או בעת מחקר על ההיסטוריה של המכונית. למידע נוסף על מכוניות, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן