דף הבית » המלצות הצוות » איך אתה יכול לדעת מתי יש שיעור מופשט?

איך אתה יכול לדעת מתי יש שיעור מופשט?

. איך אתה יכול לדעת מתי יש שיעור מופשט?

מה זה שיעור מופשט?

מחלקה אבסטרקטית היא סוג מיוחד של מחלקה בתכנות מונחה עצמים (OOP) שאינה ניתנת לאינסטציה. הוא משמש כתבנית עבור מחלקות אחרות לרשת. מחלקה אבסטרקטית מכילה שיטות מופשטות, שהן שיטות שאין להן מימוש. תת-מחלקות של המחלקה המופשטת חייבות ליישם את המתודות המופשטות. מחלקות מופשטות הן כלי רב עוצמה ב-OOP מכיוון שהן מאפשרות שימוש חוזר והפשטה בקוד. על ידי שימוש במחלקה מופשטת, אתה יכול להגדיר קבוצה של מתודות שיש ליישם על ידי כל תת מחלקה. זה מאפשר לך ליצור מחלקה בסיסית שכל המחלקות האחרות חייבות לעמוד בה.

מתי להשתמש בשיעור מופשט

יש להשתמש במחלקה מופשטת כאשר רוצים להגדיר מחלקה בסיסית שכל המחלקות האחרות חייבות לרשת ממנה. זה שימושי כאשר אתה רוצה להבטיח שלכל תת המחלקות יש שיטות או מאפיינים מסוימים. לדוגמה, אם אתה יוצר משחק, ייתכן שתרצה ליצור מחלקה מופשטת עבור כל אובייקטי המשחק. מחלקה זו יכולה להכיל שיטות כגון move(), draw() ו- update(). כל אובייקטי המשחק יצטרכו אז ליישם את השיטות הללו.

כיצד לזהות כיתה מופשטת

ניתן לזהות מחלקה מופשטת על ידי חיפוש מילת המפתח "תקציר" בהצהרת המחלקה. לדוגמה, אם אתה רואה את הקוד הבא:

 כיתה תקציר ציבורית GameObject {// ...}

אתה יכול להיות בטוח שזהו שיעור מופשט.

כיצד להשתמש בשיעור מופשט

השימוש בכיתה מופשטת הוא די פשוט. ראשית, עליך ליצור את המחלקה המופשטת ולהגדיר את השיטות המופשטות. לאחר מכן, עליך ליצור תת-מחלקה המיישמת את השיטות המופשטות. לבסוף, אתה יכול ליצור מופע של תת-המחלקה ולהשתמש בה. לדוגמה, אם יש לך מחלקה מופשטת בשם GameObject, תוכל ליצור תת-מחלקה בשם Player המיישמת את השיטות המופשטות. לאחר מכן, תוכל ליצור מופע של מחלקת Player ולהשתמש בו במשחק שלך.

השוואה מהירה

שיעור מופשט תת כיתה
לא ניתן לאינסטציה חייב ליישם שיטות מופשטות
מגדיר מחלקה בסיסית יורש ממחלקת הבסיס
מכיל שיטות מופשטות מיישם שיטות מופשטות

לסיכום, שיעורים מופשטים הם כלי רב עוצמה ב-OOP המאפשרים שימוש חוזר והפשטה בקוד. ניתן לזהות אותם על ידי חיפוש מילת המפתח "מופשט" בהצהרת הכיתה. כדי להשתמש במחלקה מופשטת, עליך ליצור תת-מחלקה המיישמת את השיטות המופשטות. אם אתה רוצה ללמוד עוד על שיעורים מופשטים, עיין בסרטון זה לקבלת הסבר מעמיק יותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן