דף הבית » לא ידעתי » איך יודעים אם העובר התהפך?

איך יודעים אם העובר התהפך?

איך יודעים אם העובר התהפך?

מהי מחזור עוברי?

תחלופה עוברית היא התהליך שבו התינוק מסתובב בתוך הרחם ממצב עכוז או רוחבי למצב ראש למטה. זוהי העמדה השכיחה ביותר בה תינוק נמצא לפני הלידה. תהליך זה מתרחש בדרך כלל בין השבועות 32 ל-36 להריון.

סימנים ותסמינים של תחלופה עוברית

הסימן השכיח ביותר לתחלופה עוברית הוא ירידה בתנועה. הסיבה לכך היא שהתינוק כבר לא מסוגל לזוז כל כך הרבה בגלל המיקום החדש. סימן נוסף הוא שינוי בגודל ובצורת הרחם. הסיבה לכך היא שהתינוק נמצא כעת במצב ראש למטה, מה שגורם לרחם להיראות עגול יותר.

שיטות לקבוע אם העובר התהפך

אולטרסאונד

הרופא שלך עשוי להשתמש באולטרסאונד כדי לקבוע את מיקום העובר. זהו הליך לא פולשני המשתמש בגלי קול כדי ליצור תמונה של התינוק. במהלך האולטרסאונד, הרופא שלך יוכל לראות את מיקומו של התינוק ולקבוע אם הוא התהפך.

גרסה קפלית חיצונית (ECV)

אם תינוקך נמצא במצב עכוז, הרופא שלך עשוי להמליץ על גרסה חיצונית קפלית (ECV). זהו הליך שבו הרופא שלך יהפוך את התינוק באופן ידני ממצב עכוז למצב ראש למטה. הליך זה נעשה במסגרת בית חולים ונעשה בעזרת הנחיית אולטרסאונד.

בעיטות עובר נחשבות

הרופא שלך עשוי גם להמליץ לך לעקוב אחר תנועות התינוק שלך עם ספירת בעיטות עוברית. זוהי דרך לעקוב אחר תנועות התינוק ולוודא שהם נשארים פעילים. אתה יכול לעשות זאת על ידי ספירת מספר הפעמים שהתינוק שלך זז בפרק זמן מסוים.

ניטור דופק עוברי

הרופא שלך עשוי להשתמש גם בניטור דופק עוברי כדי לקבוע את מיקומו של התינוק. זהו הליך לא פולשני המשתמש במכשיר מיוחד למדידת קצב הלב של התינוק. זה יכול לעזור לרופא שלך לקבוע אם התינוק נמצא במצב ראש למטה או לא.

מתי לפנות לרופא

חשוב לפנות לרופא אם אתה חושב שהתינוק שלך נמצא במצב עכוז. הרופא שלך עשוי להמליץ על אולטרסאונד או ECV כדי לקבוע את מיקומו של התינוק. חשוב גם לפנות לרופא אם יש לך חששות לגבי תנועות התינוק שלך.

סיכום

אם את בהריון, חשוב להיות מודעים לסימנים והתסמינים של תחלופה עוברית. הרופא שלך עשוי להשתמש באולטרסאונד, ECV, ספירת בעיטות עוברית או ניטור דופק עוברי כדי לקבוע את מיקומו של התינוק. חשוב לפנות לרופא אם יש לך חששות לגבי תנועות התינוק שלך.

  • אולטרסאונד
  • גרסה קפלית חיצונית (ECV)
  • בעיטות עובר נחשבות
  • ניטור דופק עוברי

למידע נוסף, בקרב-YouTube

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן