דף הבית » בינג’ » איך יודעים אם יש צוואה?

איך יודעים אם יש צוואה?

. איך יודעים אם יש צוואה?

מהי צוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר כיצד יחולק עזבונו של אדם לאחר פטירתו. חשוב לקיים צוואה על מנת לוודא שהרצונות שלכם יתבצעו ושהנכסים שלכם יחולקו לפי רצונכם. ניתן להשתמש בצוואה לשמו של מנהל עיזבון, שהוא האחראי על ביצוע ההוראות בצוואה. ניתן להשתמש בו גם לשמות מוטבים, שהם האנשים שיקבלו את הנכסים מהעיזבון.

איך יודעים אם יש צוואה?

השלב הראשון בקביעה אם קיימת צוואה הוא פנייה לעורך הדין או רואה החשבון של הנפטר. ייתכן שיש להם עותק של הצוואה בקובץ. אם לא, ייתכן שהם יוכלו לספק מידע על היכן נמצאת הצוואה. במידה ולנפטר לא היה עורך דין או רואה חשבון, ניתן לפנות לבית המשפט המקומי כדי לבדוק אם הוגשה צוואה. ייתכן שבית המשפט גם יוכל לספק מידע על היכן נמצאת הצוואה. במידה ולנפטר לא היה עורך דין או רואה חשבון והצוואה לא הוגשה לבית המשפט, ניתן לפנות לבני משפחתו של הנפטר או לחבריו הקרובים על מנת לבדוק האם ידוע להם על קיומה של צוואה.

מה אם אין צוואה?

אם אין צוואה, יחולק עזבונו של הנפטר לפי חוקי המדינה בה התגורר. המשמעות היא שהנכסים יחולקו לקרוביו הקרובים ביותר של הנפטר.

כיצד לגשת לצוואה

אם קבעתם כי קיימת צוואה, תצטרכו לגשת אליה על מנת לקבוע כיצד יחולק העיזבון. הצעד הראשון הוא פנייה לעו"ד או רואה החשבון שערך את הצוואה. הם יוכלו לספק לך עותק של הצוואה. אם עורך הדין או רואה החשבון אינם מסוגלים לספק עותק של הצוואה, ניתן לפנות לבית המשפט המקומי כדי לראות אם הצוואה הוגשה. ייתכן שבית המשפט גם יוכל לספק לך עותק של הצוואה.

השוואה מהירה

מְשִׁימָה פעולה
צור קשר עם עו"ד/רו"ח בקש עותק של צוואה
צור קשר עם בית המשפט בקש עותק של צוואה
צור קשר עם משפחה/חברים בקש מידע על צוואה

לסיכום, חשוב לקבוע האם קיימת צוואה על מנת להבטיח את מילוי רצונו של הנפטר וחלוקת נכסיו על פי רצונו. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא ליצור קשר עם עורך הדין או רואה החשבון של הנפטר, לבית המשפט המקומי, או לבני משפחתו של הנפטר או לחבריו הקרובים. לאחר שקבעתם כי קיימת צוואה, תוכלו לגשת אליה על מנת לקבוע כיצד יחולק העיזבון. אם תרצו ללמוד עוד על צוואות ותכנון עיזבון, תוכלו לצפות בסרטון זה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן