דף הבית » אנציקלופדיה » איך יודעים על שם מי הדירה רשומה?

איך יודעים על שם מי הדירה רשומה?

איך יודעים על שם מי הדירה רשומה?

מבוא

כאשר אתם מחפשים לשכור דירה, חשוב לדעת מי הבעלים הרשום של הנכס. זה נכון במיוחד אם אתם מחפשים לשכור מבעל בית פרטי. הכרת הבעלים הרשום של הדירה יכולה לעזור לכם לוודא שיש לכם עסק עם בעל דירה לגיטימי ושלא מרימים אתכם. במאמר זה נבחן את הדרכים השונות בהן תוכל לקבוע מי הוא הבעלים הרשום של דירה.

בדיקת רישום המקרקעין

השלב הראשון בקביעה מיהו הבעלים הרשום של דירה הוא בדיקת רישום המקרקעין. רישום המקרקעין הוא רישום ציבורי המכיל מידע על הבעלות על קרקע ורכוש. הוא מתוחזק על ידי הממשלה וזמין לציבור. בבדיקת רישום המקרקעין ניתן לברר מיהו הבעלים הרשום של הדירה.

בדיקת שטרי הבעלות

דרך נוספת לקבוע מי הוא הבעלים הרשום של דירה היא בדיקת שטרי הבעלות. כתבי הבעלות הם המסמכים המשפטיים המוכיחים את הבעלות על הנכס. הם מוחזקים בדרך כלל על ידי בעל הבית או הבעלים של הנכס. בבדיקת שטרות הבעלות ניתן לברר מיהו הבעלים הרשום של הדירה.

בדיקת הסכם השכירות

הדרך השלישית לקבוע מיהו הבעלים הרשום של דירה היא בדיקת הסכם השכירות. הסכם השכירות הוא החוזה בין המשכיר לשוכר. לרוב יכיל מידע על הבעלים הרשום של הדירה. בבדיקת הסכם השכירות ניתן לברר מיהו הבעלים הרשום של הדירה.

השוואה מהירה

שיטה מֵידָע
בדיקת רישום המקרקעין רישום ציבורי של בעלות
בדיקת שטרי הבעלות מסמכים משפטיים של בעלות
בדיקת הסכם השכירות חוזה בין המשכיר לשוכר

שאלות ותשובות

ש: מה אם הבעלים הרשום של הדירה אינו המשכיר?

ת: אם הבעלים הרשום של הדירה אינו המשכיר, אז אין לחתום על הסכם השכירות. כדאי לפנות גם לבעלים הרשום על מנת לוודא שהוא מודע למצב ושהוא מוכן להשכיר לכם את הדירה.

ש: מה אם הבעלים הרשום של הדירה אינו רשום בטאבו?

ת: אם הבעלים הרשום של הדירה אינו רשום בטאבו, אזי יש לפנות למשרד השלטון המקומי על מנת לברר מי הוא הבעלים הרשום של הדירה.

סיכום

לסיכום, חשוב לדעת מיהו הבעלים הרשום של דירה בטרם חותמים על הסכם שכירות. ניתן לקבוע מי הוא הבעלים הרשום של דירה על ידי בדיקת רישום המקרקעין, שטרי הבעלות והסכם השכירות. כמו כן, חשוב לפנות לבעלים הרשום על מנת לוודא שהוא מודע למצב וכי הוא מוכן להשכיר לכם את הדירה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן