דף הבית » TOP10 » איך לדעת אם אתה רגיש ללקטוז

איך לדעת אם אתה רגיש ללקטוז

איך לדעת אם אתה רגיש ללקטוז

מהי אי סבילות ללקטוז?

אי סבילות ללקטוז היא מצב המשפיע על אנשים רבים. זה מתרחש כאשר הגוף אינו מסוגל לעכל לקטוז, סוג של סוכר המצוי במוצרי חלב. אנשים עם אי סבילות ללקטוז חווים תסמינים כמו כאבי בטן, נפיחות, גזים ושלשולים לאחר צריכת מוצרי חלב.

איך אתה יודע אם אתה רגיש ללקטוז?

הדרך היחידה לדעת בוודאות אם אתה רגיש ללקטוז היא להיבדק. הרופא שלך יכול לבצע בדיקה פשוטה כדי לקבוע אם אתה רגיש ללקטוז. הבדיקה כוללת שתיית נוזל המכיל לקטוז ולאחר מכן מדידת כמות הלקטוז בדם.

תסמינים נפוצים של אי סבילות ללקטוז

אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים לאחר צריכת מוצרי חלב, ייתכן שאתה רגיש ללקטוז:

  • כאבי בטן
  • נפיחות
  • גַז
  • שִׁלשׁוּל
  • בחילה
  • הֲקָאָה

ניהול אי סבילות ללקטוז

אם אובחנת עם אי סבילות ללקטוז, ישנן מספר דרכים לנהל את הסימפטומים שלך. הדבר החשוב ביותר הוא להימנע ממוצרי חלב. אתה יכול גם לנסות לקחת תוספי אנזימי לקטאז, שיכולים לעזור לגוף שלך לעכל לקטוז. בנוסף, אתה יכול לנסות לאכול מוצרי חלב ללא לקטוז, כגון חלב ללא לקטוז או יוגורט.

גורמים אחרים לתסמינים במערכת העיכול

חשוב לציין שתסמיני עיכול יכולים להיגרם ממצבים אחרים, כגון תסמונת המעי הרגיז (IBS) או מחלת צליאק. אם אתה חווה אחד מהתסמינים המפורטים לעיל, חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע את הסיבה.

סיכום

אי סבילות ללקטוז היא מצב המשפיע על אנשים רבים. אם אתה חווה אחד מהתסמינים המפורטים לעיל לאחר צריכת מוצרי חלב, חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע אם אתה רגיש ללקטוז. אם אתה רגיש ללקטוז, ישנן מספר דרכים לנהל את הסימפטומים שלך, כגון הימנעות ממוצרי חלב ונטילת תוספי אנזימי לקטאז. למידע נוסף, עיין בסרטון YouTube זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן