דף הבית » לא ידעתי » איך לדעת אם יהלום אמיתי?

איך לדעת אם יהלום אמיתי?

איך לדעת אם יהלום אמיתי?

מה זה יהלום?

יהלום הוא אבן חן יקרה העשויה מאטומי פחמן המסודרים במבנה סריג קריסטל. זהו החומר הקשה ביותר המופיע באופן טבעי הידוע לאדם, והוא מוערך מאוד בשל יופיו ונדירותו. יהלומים מגיעים במגוון צורות, גדלים וצבעים, והם משמשים לרוב בתכשיטים, טבעות אירוסין ופריטים דקורטיביים אחרים.

איך לדעת אם יהלום אמיתי

ישנן מספר שיטות בהן תוכל להשתמש כדי לקבוע אם יהלום אמיתי או מזויף. להלן כמה מהשיטות הנפוצות ביותר:

בדיקה ויזואלית

הצעד הראשון בקביעה אם יהלום אמיתי הוא בדיקה ויזואלית שלו. ליהלום אמיתי יהיה נצנוץ וברק מסוים שייחודי ליהלומים. יהלומים מזויפים, לעומת זאת, לרוב ייראו עמומים וחסרי חיים. בנוסף, ליהלומים אמיתיים יהיו קצוות והיבטים חדים, בעוד ליהלומים מזויפים יהיו לרוב קצוות והיבטים מעוגלים.

מבחן הערפל

בדיקת הערפל היא דרך פשוטה לקבוע אם יהלום אמיתי או מזויף. כדי לבצע את הבדיקה הזו, פשוט נשמו על היהלום וראו כיצד הערפל מתפזר. אם הערפל מתפזר במהירות, סביר להניח שהיהלום אמיתי. אם הערפל נמשך מספר שניות, סביר להניח שהיהלום מזויף.

מבחן המים

בדיקת המים היא עוד דרך פשוטה לקבוע אם יהלום אמיתי או מזויף. כדי לבצע את הבדיקה הזו, פשוט זרוק את היהלום לתוך כוס מים. אם היהלום שוקע לתחתית, סביר להניח שהוא אמיתי. אם היהלום צף בחלק העליון או באמצע הכוס, סביר להניח שהוא מזויף.

שאלות ותשובות

מהי הדרך הטובה ביותר לדעת אם יהלום אמיתי?

הדרך הטובה ביותר לדעת אם היהלום הוא אמיתי היא להעריך אותו באופן מקצועי על ידי גמולוג. לגמולוגים יש את הניסיון והמומחיות לקבוע במדויק את האותנטיות של יהלום.

האם ניתן לבדוק יהלום עם מגנט?

לא, לא ניתן לבדוק יהלום עם מגנט. יהלומים אינם מגנטיים, ולכן מגנט לא יוכל לומר לך אם יהלום אמיתי או מזויף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן