דף הבית » להעביר את הזמן » איך לדעת אם יש לך עודף משקל?

איך לדעת אם יש לך עודף משקל?

איך לדעת אם יש לך עודף משקל?

מה זה עודף משקל?

עודף משקל הוא מצב שבו לאדם יש יותר מדי שומן בגוף. זה שונה מהשמנת יתר, שהיא בעלת משקל גוף גבוה מדי, כולל שרירים, עצם, שומן ומים. עודף משקל הוא גורם סיכון למצבים בריאותיים רבים, כולל מחלות לב, שבץ וסוכרת.

איך לדעת אם אתה סובל מעודף משקל

הדרך הנפוצה ביותר לקבוע אם אתה סובל מעודף משקל היא לחשב את מדד מסת הגוף שלך (BMI). BMI הוא מדד לשומן הגוף המבוסס על הגובה והמשקל שלך. זה מחושב על ידי חלוקת המשקל שלך בקילוגרמים בגובה שלך במטרים בריבוע. BMI של 25 ומעלה נחשב לעודף משקל.

היקף מותניים

דרך נוספת לקבוע אם יש לך עודף משקל היא למדוד את היקף המותניים שלך. זהו מדד לכמות השומן סביב המותניים שלך. היקף מותניים של יותר מ-40 אינץ' אצל גברים ו-35 אינץ' אצל נשים נחשב לסימן לעודף שומן בגוף.

אחוז שומן בגוף

אחוז השומן בגוף הוא דרך נוספת למדוד אם יש לך עודף משקל. זהו מדד לכמות השומן בגופך בהשוואה למשקל הגוף הכולל שלך. אחוז שומן בגוף של יותר מ-25% בגברים ויותר מ-30% בנשים נחשב לסימן לעודף שומן בגוף.

מה לעשות אם אתה סובל מעודף משקל

אם אתה סובל מעודף משקל, ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לשפר את הבריאות שלך. הצעד הראשון הוא לבצע שינויים באורח החיים כגון אכילת תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה. אתה צריך גם לדבר עם הרופא שלך על כל מצב רפואי שעלול לתרום לעלייה במשקל שלך.

תוכניות הרזיה

אם שינויים באורח החיים לבדם אינם מספיקים כדי לעזור לכם להגיע למשקל בריא, מומלץ לשקול להצטרף לתוכנית הרזיה. תוכניות אלו יכולות לספק לך תמיכה והכוונה כדי לעזור לך להגיע ליעדים שלך.

תרופות

במקרים מסוימים, ניתן לרשום תרופות שיעזרו לך לרדת במשקל. תרופות אלו יכולות לעזור לך להפחית את התיאבון או להגביר את חילוף החומרים שלך. עם זאת, יש להשתמש בהם רק תחת פיקוחו של רופא.

כִּירוּרגִיָה

במקרים מסוימים, ניתן להמליץ על ניתוח שיעזור לך לרדת במשקל. ניתוח מסוג זה שמור בדרך כלל לאנשים הסובלים מעודף משקל חמור ולא הצליחו לרדת במשקל עם שינויים באורח החיים או תרופות.

השוואה מהירה

מדידה משקל עודף
מדד מסת הגוף (BMI) 25 ומעלה
היקף מותניים יותר מ-40 אינץ' (גברים)
יותר מ-35 אינץ' (נשים)
אחוז שומן בגוף יותר מ-25% (גברים)
יותר מ-30% (נשים)

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן