דף הבית » מומלץ בהקדם » איך לדעת את אחוז השומן בגוף שלך

איך לדעת את אחוז השומן בגוף שלך

. איך לדעת את אחוז השומן בגוף שלך

מהו אחוז השומן בגוף?

אחוז השומן בגוף הוא כמות השומן בגוף בהשוואה למשקל הגוף הכולל. זהו מדד חשוב לבריאות וכושר, מכיוון שהוא יכול לעזור לך לקבוע אם אתה במשקל תקין או אם אתה צריך לבצע שינויים בשגרת התזונה והפעילות הגופנית שלך. ידיעת אחוז השומן בגוף שלך יכולה גם לעזור לך להגדיר יעדים ריאליים לירידה במשקל או לעלייה בשרירים.

כיצד למדוד אחוזי שומן בגוף

ישנן מספר דרכים למדוד את אחוזי השומן בגוף, כולל קליפרים של קפלי עור, מאזני שומן בגוף ושקילה מתחת למים.

קליפרים של קפלי עור

קליפרים של קפלי עור הם הדרך הנפוצה והזולה ביותר למדידת אחוזי שומן בגוף. שיטה זו כוללת צביטה של העור במספר אזורים בגוף ומדידת עובי קפל העור בעזרת קליפרים. המדידות משמשות לאחר מכן לחישוב אחוז השומן בגוף.

מאזני שומן בגוף

מאזני שומן בגוף משתמשים בעכבה חשמלית למדידת אחוזי שומן בגוף. שיטה זו מהירה וקלה, אך אינה מדויקת כמו קליפרים של קפלי עור.

שקילה מתחת למים

שקילה מתחת למים היא הדרך המדויקת ביותר למדידת אחוזי שומן בגוף. שיטה זו כוללת הטבלה של הגוף במיכל מים ומדידת צפיפות הגוף. הצפיפות משמשת לאחר מכן לחישוב אחוז השומן בגוף.

מדוע חשוב לדעת את אחוז השומן בגוף שלך?

לדעת את אחוז השומן בגוף שלך חשוב מכמה סיבות. זה יכול לעזור לך לקבוע אם אתה במשקל תקין, וזה יכול לעזור לך להגדיר יעדים ריאליים לירידה במשקל או לעלייה בשרירים. זה גם יכול לעזור לך לעקוב אחר ההתקדמות שלך ולוודא שאתה בדרך להשגת היעדים שלך.

משקל בריא

אחוז השומן בגוף הוא אינדיקטור טוב יותר לבריאות מאשר משקל הגוף. אדם עם אחוז שומן גבוה יותר עשוי להיחשב כבעל משקל עודף, גם אם לא. ידיעת אחוז השומן בגוף שלך יכולה לעזור לך לקבוע אם אתה במשקל תקין.

מטרות ריאליות

ידיעת אחוז השומן בגוף שלך יכולה לעזור לך להגדיר יעדים ריאליים לירידה במשקל או לעלייה בשריר. לדוגמה, אם יש לך אחוזי שומן גבוהים בגוף, ייתכן שתרצה להתמקד בירידה בשומן ולא רק בירידה במשקל.

מעקב אחר התקדמות

ידיעת אחוז השומן שלך יכולה גם לעזור לך לעקוב אחר ההתקדמות שלך ולוודא שאתה בדרך להשגת היעדים שלך. אם אתה מנסה להוריד שומן, אתה יכול לעקוב אחר אחוז השומן שלך כדי לוודא שאתה מתקדם.

השוואה מהירה

שיטה דיוק עֲלוּת
קליפרים של קפלי עור גָבוֹהַ נָמוּך
מאזני שומן בגוף נָמוּך נָמוּך
שקילה מתחת למים גָבוֹהַ גָבוֹהַ

לסיכום, הכרת אחוז השומן בגוף היא מדד חשוב לבריאות ולכושר. ישנן מספר דרכים למדוד את אחוזי השומן בגוף, כולל קליפרים של קפלי עור, מאזני שומן בגוף ושקילה מתחת למים. ידיעת אחוז השומן בגוף שלך יכולה לעזור לך לקבוע אם אתה במשקל תקין, להגדיר יעדים ריאליים לירידה במשקל או לעלייה בשריר ולעקוב אחר ההתקדמות שלך. למידע נוסף על אחוזי שומן בגוף, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן