דף הבית » אנציקלופדיה » איך לדעת את מין העובר

איך לדעת את מין העובר

איך לדעת את מין העובר

מהי קביעת מין עוברי?

קביעת מין עוברית היא תהליך של קביעת מין של עובר במהלך ההריון. זה יכול להיעשות ממגוון סיבות, כולל רפואיות, משפטיות ואישיות. חשוב לציין שהדיוק בקביעת מין העובר יכול להשתנות בהתאם לשיטה שבה נעשה שימוש.

שיטות לקביעת מין עוברי

קיימות מספר שיטות לקביעת מין של עובר. אלה כוללים אולטרסאונד, בדיקת מי שפיר ודגימת כוריות (CVS).

אולטרסאונד

אולטרסאונד היא השיטה הנפוצה ביותר המשמשת לקביעת מין עוברי. זהו הליך לא פולשני המשתמש בגלי קול כדי ליצור תמונה של העובר. ניתן להשתמש באולטרסאונד כדי לקבוע את מין העובר כבר 12 שבועות להריון. עם זאת, הדיוק של אולטרסאונד לקביעת מין עוברי אינו 100%.

בְּדִיקַת מֵי שָׁפִיר

בדיקת מי שפיר היא הליך פולשני יותר מאולטרסאונד. זה כרוך בהחדרת מחט לרחם ומשיכת דגימה של מי השפיר. לאחר מכן, נוזל זה נבדק לאיתור מומים כרומוזומליים וניתן להשתמש בו גם כדי לקבוע את מין העובר. בדיקת מי שפיר נעשית בדרך כלל בין 15 ל-20 שבועות של הריון והיא מדויקת יותר מאולטרסאונד לקביעת מין עוברי.

דגימת וילוס כוריוני (CVS)

דגימת דליות כוריוניות (CVS) היא שיטה נוספת לקביעת מין עוברי. זה כרוך בנטילת דגימה של ה-chorionic villi, שהם השלכות זעירות דמויות אצבעות על השליה. לאחר מכן הדגימה נבדקת לאיתור מומים כרומוזומליים וניתן להשתמש בה גם כדי לקבוע את מין העובר. CVS נעשה בדרך כלל בין 10 ל-12 שבועות להריון והוא מדויק יותר מאולטרסאונד לקביעת מין עוברי.

סיכונים בקביעת מין עוברי

חשוב לציין כי כל השיטות לקביעת מין עובריים טומנות בחובן סיכונים מסוימים. אולטרסאונד נחשב בדרך כלל לשיטה הבטוחה ביותר, מכיוון שהיא לא פולשנית. עם זאת, דיקור מי שפיר ו- CVS טומנים בחובם סיכון קטן להפלה. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של כל שיטה עם הרופא שלך לפני שתחליט איזו מהן מתאימה לך.

סיכום

קביעת מין עוברית היא תהליך של קביעת מין של עובר במהלך ההריון. קיימות מספר שיטות זמינות לקביעת מין של עובר, כולל אולטרסאונד, בדיקת מי שפיר ודגימת כוריות (CVS). חשוב לציין כי כל השיטות לקביעת מין עובריים טומנות בחובן סיכונים מסוימים והדיוק של כל שיטה יכול להשתנות. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של כל שיטה עם הרופא שלך לפני שתחליט איזו מהן מתאימה לך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן