דף הבית » אנציקלופדיה » איך קוראים לקצה הלחם?

איך קוראים לקצה הלחם?

2023-06-15 23:31:00+02:00

איך קוראים לקצה הלחם?

לחם הוא מרכיב בסיסי בדיאטות רבות ברחבי העולם, והוא מגיע במגוון צורות וגדלים. אבל לא משנה איזה סוג של לחם אתה אוכל, דבר אחד בטוח: יש לו יתרון. אבל איך קוראים לקצה הלחם? התשובה תלויה מאיפה אתה ואיזה סוג לחם אתה אוכל. בחלקים מסוימים של העולם, קצה הלחם מכונה הקרום, בעוד שבמקומות אחרים הוא נקרא העקב. במקרים מסוימים, קצה הלחם מכונה בפשטות הסוף.

קרום

השם הנפוץ ביותר לשולי הלחם הוא הקרום. מונח זה משמש לתיאור השכבה החיצונית הקשה והפריכה של הלחם. הקרום הוא בדרך כלל החלק הכהה ביותר של הלחם ולעתים קרובות הוא בעל הטעם הרב ביותר. זה גם החלק של הלחם שהכי נהיה הכי פריך בקלוי.

עָקֵב

העקב הוא שם נוסף לקצה הלחם. מונח זה משמש לרוב לתיאור סופה של כיכר לחם. העקב הוא בדרך כלל הקצה של הכיכר שיש לו הכי הרבה קרום ולעיתים הוא הכי טעים.

סוֹף

הסוף הוא כינוי כללי יותר לקצה הלחם. מונח זה משמש לעתים קרובות לתיאור סופה של כיכר לחם, אך ניתן להשתמש בו גם לתיאור קצה של פרוסת לחם. הקצה של הלחם הוא בדרך כלל החלק הכהה ביותר ולעתים קרובות הוא הכי טעים.

סוגי לחם

סוג הלחם שאתה אוכל ישפיע גם על מה שאתה מכנה הקצה. לדוגמה, הקצה של בגט צרפתי מכונה לעתים קרובות "האוזניים" בגלל צורתו. הקצה של כיכר מחמצת מכונה לעתים קרובות "פירור" בגלל המרקם שלו.

סיכום

לא משנה איזה סוג לחם אתה אוכל, לקצה הלחם יש שם. בחלקים מסוימים של העולם, זה נקרא קרום, בעוד שבמקומות אחרים זה נקרא העקב. במקרים מסוימים, קצה הלחם מכונה בפשטות הסוף. סוג הלחם שאתה אוכל ישפיע גם על מה שאתה מכנה הקצה. לדוגמה, קצהו של באגט צרפתי מכונה לעתים קרובות "האוזניים", בעוד שקצהו של כיכר מחמצת מכונה לעתים קרובות "פירור".

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן