דף הבית » אנציקלופדיה » כיצד לדעת את דירוג האשראי שלך

כיצד לדעת את דירוג האשראי שלך

כיצד לדעת את דירוג האשראי שלך

מהו דירוג אשראי?

דירוג אשראי הוא ציון מספרי שמלווים משתמשים בו כדי להעריך את כושר האשראי של אדם פרטי או עסק. הוא מבוסס על היסטוריית האשראי של אדם פרטי או עסק, הכוללת מידע על חובות העבר והנוכחיים שלו, היסטוריית תשלומים ומידע פיננסי אחר. דירוג אשראי משמש כדי לקבוע אם אדם או עסק עשויים להחזיר הלוואה או צורה אחרת של אשראי.

מדוע חשוב לדעת את דירוג האשראי שלך?

הכרת דירוג האשראי שלך חשובה מכיוון שהיא יכולה להשפיע על היכולת שלך לקבל הלוואה או צורה אחרת של אשראי. דירוג אשראי טוב יכול להקל על קבלת אישור הלוואה או צורה אחרת של אשראי, בעוד שדירוג אשראי גרוע יכול להקשות על כך. זה יכול גם להשפיע על הריבית שמוצעת לך על הלוואה או צורת אשראי אחרת.

כיצד לבדוק את דירוג האשראי שלך

ישנן מספר דרכים לבדוק את דירוג האשראי שלך. הדרך הנפוצה ביותר היא לבקש עותק של דוח האשראי שלך מאחת משלוש לשכות האשראי הגדולות: Experian, Equifax ו-TransUnion. אתה יכול לבקש עותק חינם של דוח האשראי שלך פעם בשנה מכל אחת משלוש לשכות האשראי. אתה יכול גם לבדוק את דירוג האשראי שלך עם שירות ניטור אשראי. שירותים אלו מספקים גישה לדוח האשראי ולניקוד האשראי שלך תמורת תשלום חודשי.

בדיקת דוח האשראי שלך

כאשר אתה מבקש עותק של דוח האשראי שלך, תקבל דוח מפורט הכולל מידע על היסטוריית האשראי שלך. זה כולל מידע על החובות הנוכחיים והעבר שלך, היסטוריית התשלומים ומידע פיננסי אחר. הדוח יכלול גם את ציון האשראי שלך, שהוא ציון מספרי שבו המלווים משתמשים כדי להעריך את כושר האשראי שלך. ככל שדירוג האשראי שלך גבוה יותר, כך דירוג האשראי שלך טוב יותר.

הבנת ציון האשראי שלך

ציון האשראי שלך הוא ציון מספרי שמלווים משתמשים בו כדי להעריך את כושר האשראי שלך. הוא מבוסס על מידע בדוח האשראי שלך, כגון היסטוריית התשלומים שלך, חובות נוכחיים וקודמים ומידע פיננסי אחר. ציון האשראי הנפוץ ביותר הוא ציון FICO, שנע בין 300 ל-850. ציון של 700 ומעלה בדרך כלל נחשב טוב, בעוד שציון של 800 ומעלה נחשב מצוין.

שיפור דירוג האשראי שלך

אם דירוג האשראי שלך לא טוב כמו שהיית רוצה שיהיה, יש צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לשפר אותו. אלה כוללים תשלום החשבונות שלך בזמן, הפחתת החוב שלך והימנעות מלקיחת חובות רבים מדי. אתה יכול גם לבדוק את דוח האשראי שלך לאיתור שגיאות ולערער על אי דיוקים כלשהם. למידע נוסף על דירוגי אשראי וכיצד לשפר את שלך, אתה יכול לבקר באתר האינטרנט של ועדת הסחר הפדרלית או למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן