דף הבית » בחירות הגולשים » כל מה שאתה צריך לדעת על כמה זמן נמשכות תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה?

כל מה שאתה צריך לדעת על כמה זמן נמשכות תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה?

2023-06-23 17:13:00+02:00

מהו החיסון לגיל שנה?

החיסון לגיל שנה הוא שילוב של חיסונים הניתנים לילדים בגיל שנה. חיסון זה מגן מפני מספר מחלות, כולל דיפטריה, טטנוס, שעלת (שיעול), פוליו והמופילוס אינפלואנזה מסוג b (Hib). החיסון ניתן בזריקה בודדת ובדרך כלל ניתן במקביל לחיסונים שגרתיים אחרים.

מהן תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה?

תופעות הלוואי השכיחות ביותר של החיסון לגיל שנה הן קלות וכוללות חום, כאב, אדמומיות או נפיחות במקום ההזרקה ועצבנות. תופעות הלוואי הללו חולפות בדרך כלל תוך מספר ימים. תופעות לוואי אחרות, חמורות יותר הן נדירות אך יכולות לכלול תגובות אלרגיות, התקפים ובעיות נוירולוגיות ארוכות טווח.

כמה זמן נמשכות תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה?

תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה נמשכות בדרך כלל כמה ימים. תופעות הלוואי השכיחות ביותר, כגון חום, כאב, אדמומיות או נפיחות באתר ההזרקה, חולפות בדרך כלל תוך מספר ימים. תופעות לוואי חמורות יותר, כגון תגובות אלרגיות, התקפים ובעיות נוירולוגיות ארוכות טווח, הן נדירות אך יכולות להימשך זמן רב יותר.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם ילדכם חווה אחת מתופעות הלוואי החמורות יותר של החיסון לגיל שנה, כגון תגובה אלרגית, התקפים או בעיות נוירולוגיות ארוכות טווח, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. כמו כן, חשוב לפנות לרופא אם ילדך חווה תופעות לוואי אחרות המדאיגות או שאינן חולפות תוך מספר ימים.

מה לעשות כדי לעזור להפחית תופעות לוואי

ישנם מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור להפחית את תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה. אלה כוללים מתן מפחית חום לילדך כמו איבופרופן או פרצטמול לפני החיסון, מריחת רטייה קרה על מקום ההזרקה ומתן לילדך הרבה נוזלים.

היתרונות של החיסון לגיל שנה

החיסון לגיל שנה הוא חלק חשוב בשמירה על בריאות הילדים. החיסון מסייע בהגנה מפני מספר מחלות קשות, כולל דיפתריה, טטנוס, שעלת (שיעול), פוליו והמופילוס אינפלואנזה מסוג b (Hib). חיסון ילדכם מפני מחלות אלו יכול לסייע בהגנה עליו מפני מחלות קשות ואף מוות.

סיכום

החיסון לגיל שנה הוא חלק חשוב בשמירה על בריאות הילדים. תופעות הלוואי השכיחות ביותר של החיסון הן קלות ובדרך כלל חולפות תוך מספר ימים. תופעות לוואי חמורות יותר הן נדירות אך יכולות לכלול תגובות אלרגיות, התקפים ובעיות נוירולוגיות ארוכות טווח. אם ילדכם חווה אחת מתופעות הלוואי הללו, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. ישנם מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור להפחית את תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה, כגון לתת לילדך מוריד חום, מריחת רטייה קרה על מקום ההזרקה ולתת לילדך הרבה נוזלים. למידע נוסף על החיסון לגיל שנה ותופעות הלוואי שלו, תוכל לצפות בסרטון זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן