דף הבית » כמה זמן » כמה זמן אחרי הפסקת גלולות מקבלים מחזור?

כמה זמן אחרי הפסקת גלולות מקבלים מחזור?

2023-05-12 14:30:00+02:00

מה זה מחזור?

מחזור הוא חלק טבעי מהמחזור החודשי של נשים. זה זמן שבו הרחם משיל את רירית הדם שלו ודם משתחרר מהגוף. זה קורה בדרך כלל כל 28 ימים, אבל זה יכול להשתנות מאדם לאדם. במהלך תקופה, אישה עלולה לחוות התכווצויות, נפיחות ושינויים במצב הרוח.

כמה זמן אחרי הפסקת גלולות מקבלים מחזור?

משך הזמן שלוקח לקבל מחזור לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון תלוי במספר גורמים. בדרך כלל, זה יכול לקחת בין כמה ימים לכמה שבועות. משך הזמן שלוקח לתקופה לחזור לשגרה יכול גם להיות תלוי בסוג הגלולה למניעת הריון בה השתמשו. לדוגמה, אם אישה נטלה גלולה משולבת (המכילה גם אסטרוגן וגם פרוגסטין), זה עלול לקחת כמה שבועות כדי שהמחזור שלה יחזור לקדמותו. הסיבה לכך היא שההורמונים בגלולה יכולים לקחת זמן מה עד שהם יוצאים מהגוף. מצד שני, אם אישה נטלה גלולה עם פרוגסטין בלבד, המחזור שלה עשוי לחזור לקדמותו תוך מספר ימים.

גורמים שיכולים להשפיע על כמה זמן לוקח לקבל מחזור

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על משך הזמן שלוקח לקבל מחזור לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון. אלו כוללים:

גיל

נשים צעירות עשויות לחוות חזרה מהירה יותר למחזור החודשי הרגיל שלהן מאשר נשים מבוגרות. הסיבה לכך היא שנשים צעירות יותר נוטות לקבל מחזורי מחזור סדיר יותר מאשר נשים מבוגרות.

בריאות כללית

הבריאות הכללית של האישה יכולה גם להשפיע על כמה מהר המחזור שלה חוזר לקדמותו. אם אישה במצב בריאותי טוב, המחזור שלה עשוי לחזור לקדמותו מהר יותר מאשר אם היא לא במצב בריאותי טוב.

סוג הגלולה למניעת הריון

סוג הגלולה למניעת הריון שאישה נטלה יכול גם להשפיע על המהירות שבה המחזור שלה חוזר לקדמותו. כפי שהוזכר לעיל, גלולות משולבות עשויות להימשך זמן רב יותר לעזוב את הגוף מאשר גלולות המכיל פרוגסטין בלבד.

לחץ

מתח יכול גם להשפיע על כמה מהר המחזור של האישה חוזר לקדמותו. אם אישה נמצאת במתח רב, המחזור שלה עשוי להימשך זמן רב יותר לחזור לשגרה מאשר אם היא לא במתח רב.

סיכום

כמה זמן לוקח לקבל מחזור לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון תלוי במספר גורמים, כולל גיל, בריאות כללית, סוג הגלולה למניעת הריון ורמות הלחץ. בדרך כלל, זה יכול לקחת בין כמה ימים לכמה שבועות לתקופה לחזור לשגרה. חשוב לזכור שכל אישה היא שונה ומשך הזמן שלוקח לתקופה לחזור לשגרה יכול להשתנות מאדם לאדם. למידע נוסף על כמה זמן לוקח לקבל מחזור לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון, עיין במאמר זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן