דף הבית » כמה זמן » כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

2023-05-12 00:44:00+02:00

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקה רפואית המשמשת כדי לקבוע אם אישה בהריון. זה פועל על ידי זיהוי נוכחות ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן או בדם של אישה. hCG מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר שביצית מופרית מתחברת לדופן הרחם.

כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

משך הזמן שלוקח ל-hCG לגלות בגוף האישה משתנה מאדם לאדם. בדרך כלל, לוקח כשבועיים לאחר ההתעברות עד שה-hCG ניתן לזיהוי בשתן של אישה. המשמעות היא שאם תבצע בדיקת הריון מוקדם מדי לאחר קיום יחסי מין, ייתכן שהיא לא תהיה מדויקת.

גורמים המשפיעים על דיוק בדיקת הריון

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על הדיוק של בדיקת הריון. אלו כוללים:

  • סוג המבחן בו נעשה שימוש
  • רגישות הבדיקה
  • כמות hCG בגוף
  • עיתוי הבדיקה

סוג הבדיקה בו נעשה שימוש חשוב מכיוון שבדיקות מסוימות רגישות יותר מאחרות. לדוגמה, בדיקת דם רגישה יותר מבדיקת שתן ויכולה לזהות hCG מוקדם יותר. רגישות הבדיקה חשובה גם מכיוון שבדיקות מסוימות רגישות יותר מאחרות. גם כמות ה-hCG בגוף יכולה להשפיע על דיוק הבדיקה. אם כמות ה-hCG נמוכה מדי, ייתכן שהבדיקה לא תוכל לזהות זאת. לבסוף, העיתוי של הבדיקה חשוב מכיוון שרמות hCG עולות עם הזמן.

מתי הזמן הטוב ביותר לעשות בדיקת הריון?

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר הפסדת מחזור. זה בדרך כלל כשבועיים לאחר שקיים יחסי מין לא מוגנים. אם תבצע בדיקה מוקדם מדי, ייתכן שהיא לא תהיה מדויקת.

טבלה: דיוק בדיקות הריון

סוג בדיקה דיוק
בדיקת שתן 95% מדויק לאחר מחזור חסר
בדיקת דם 99% מדויק לאחר מחזור חסר

בדיקות שתן בדרך כלל מדויקות ב-95% לאחר שהחמצת את המחזור. בדיקות הדם רגישות יותר ויכולות להיות מדויקות ב-99% לאחר הפסדת מחזור.

סיכום

לסיכום, חשוב להמתין לפחות שבועיים לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים לפני ביצוע בדיקת הריון. זה יבטיח שהבדיקה תהיה מדויקת. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את סוג הבדיקה שבה נעשה שימוש, רגישות הבדיקה, כמות ה-hCG בגוף ותזמון הבדיקה. בדיקות שתן בדרך כלל מדויקות ב-95% לאחר הפסקת המחזור, בעוד שבדיקות הדם רגישות יותר ויכולות להיות מדויקות ב-99% לאחר הפסקת המחזור.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן