דף הבית » כמה זמן » כמה זמן לוקח לבטא לרדת לאחר הפלה?

כמה זמן לוקח לבטא לרדת לאחר הפלה?

2023-05-18 08:01:00+02:00

מהי בטא?

בטא הוא הורמון המיוצר על ידי השליה במהלך ההריון. הוא נמדד במילי-יחידות בינלאומיות למיליליטר (mIU/mL). רמות בטא משמשות כדי לקבוע אם אישה בהריון ולפקח על בריאות ההריון. רמות בטא משמשות גם לאבחון הפלה.

מהי הפלה?

הפלה היא אובדן ספונטני של הריון לפני השבוע ה-20 להריון. ההערכה היא ש-10-20% מכלל ההריונות מסתיימים בהפלה. זוהי חוויה קשה עבור כל אישה ויכולה להיות סוחטת רגשית ופיזית.

מה גורם להפלה?

הסיבה המדויקת להפלה אינה ידועה לעתים קרובות. עם זאת, ישנם כמה גורמי סיכון ידועים שיכולים להגביר את הסיכוי להפלה. אלה כוללים: גיל האם מתקדם, עישון, שימוש באלכוהול, שימוש בסמים ומצבים רפואיים מסוימים.

כיצד מאבחנים הפלה?

הפלה מאובחנת בדרך כלל בשילוב של בדיקה גופנית, אולטרסאונד ובדיקות דם. בדיקת הדם הנפוצה ביותר המשמשת לאבחון הפלה היא בדיקת רמת בטא.

מהו מבחן רמת בטא?

בדיקת רמת בטא מודדת את כמות הורמון הבטא בדם. במהלך הריון בריא, רמות הבטא יוכפלו כל 48-72 שעות. אם רמות הבטא אינן עולות, הדבר עשוי להעיד על הפלה טבעית.

כמה זמן לוקח לבטא לרדת לאחר הפלה?

הזמן שלוקח לרמות הבטא לרדת לאחר הפלה יכול להשתנות מאישה לאישה. בדרך כלל, לוקח כשבועיים עד שרמות הבטא חוזרות לנורמליות. עם זאת, עשויים לחלוף עד ארבעה שבועות עד שהרמות יחזרו לקדמותן.

מה עלי לעשות לאחר הפלה?

לאחר הפלה, חשוב לדאוג לעצמך הן פיזית והן רגשית. חשוב לנוח הרבה ולאכול תזונה בריאה. חשוב גם לדבר עם רופא או איש מקצוע בתחום בריאות הנפש אם אתה מרגיש מוצף או מדוכא. חשוב גם לעקוב עם הרופא שלך לאחר הפלה. הרופא שלך עשוי להמליץ על מעקב אולטרסאונד כדי לוודא שכל רקמת ההריון נפלטה. הם עשויים גם להמליץ על בדיקת דם מעקב כדי לוודא שרמות הבטא שלך חזרו לקדמותו.

סיכום

הפלה היא חוויה קשה לכל אישה. חשוב לדאוג לעצמך גם פיזית וגם רגשית לאחר הפלה. רמות בטא משמשות לאבחון הפלה ובדרך כלל לוקח שבועיים עד ארבעה שבועות עד שהרמות חוזרות לקדמותן. אם יש לך שאלות או חששות, חשוב לדבר עם הרופא שלך. למידע נוסף, תוכל לצפות בסרטון זה על כמה זמן לוקח עד שהבטא יורדת לאחר הפלה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן