דף הבית » כמה זמן » כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ?

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ?

2023-05-11 20:18:00+02:00

מהי בדיקת פאפ?

בדיקת פאפ, הידועה גם בשם מכת פאפ, היא בדיקת סקר המשמשת לאיתור שינויים בתאי צוואר הרחם העלולים להעיד על סרטן צוואר הרחם. זוהי בדיקה חשובה לנשים, שכן היא יכולה לסייע באיתור סרטן צוואר הרחם בשלביו המוקדמים, כאשר ניתן לטפל בו ביותר. במהלך בדיקת פאפ נלקחת דגימת תאים מצוואר הרחם ונשלחת למעבדה לניתוח.

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ עשוי להשתנות בהתאם למעבדה ולסוג הבדיקה המתבצעת. בדרך כלל, לוקח בערך שבועיים כדי לקבל את התוצאות של בדיקת פאפ. עם זאת, אם תוצאות הבדיקה אינן תקינות, עשוי לקחת זמן רב יותר עד לקבלת התוצאות.

מה קורה לאחר בדיקת פאפ?

לאחר קבלת תוצאות בדיקת הפאפ, הרופא יבדוק אותן ויקבע אם יש צורך בבדיקה או טיפול נוסף. אם התוצאות תקינות, הרופא עשוי להמליץ לחזור על הבדיקה בעוד שנה עד שלוש שנים. אם התוצאות אינן תקינות, הרופא עשוי להמליץ על בדיקות נוספות, כגון קולפוסקופיה או ביופסיה, כדי לקבוע אם קיימים תאים חריגים.

טבלה: כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ?

מִבְחָן מסגרת זמן
מבחן פאפ 2 שבועות
תוצאות חריגות ארוך יותר

מה עלי לעשות בזמן ההמתנה לתוצאות בדיקת פאפ?

חשוב לזכור שתוצאות בדיקת פאפ לא תמיד מעידות על נוכחות של סרטן צוואר הרחם. בזמן ההמתנה לתוצאות, חשוב לתרגל מין בטוח, שכן זה יכול לעזור להפחית את הסיכון לפתח סרטן צוואר הרחם. בנוסף, חשוב לעקוב עם הרופא שלך אם יש לך שאלות או חששות.

דעה אישית

ביצוע בדיקת פאפ היא חלק חשוב בשמירה על בריאותך כאישה. אמנם זה יכול להיות מורט עצבים לחכות לתוצאות, אבל חשוב לזכור שתוצאות בדיקת פאפ לא תמיד מעידות על נוכחות של סרטן צוואר הרחם. חשוב לתרגל מין בטוח ולעקוב אחר הרופא שלך אם יש לך שאלות או חששות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן