דף הבית » TOP10 » כן, הפה כואב – מה צריך לעשות?

כן, הפה כואב – מה צריך לעשות?

כן, הפה כואב – מה צריך לעשות?

מה גורם לפצעים בפה?

פצעים בפה יכולים להיות לא נוחים וכואבים. הם יכולים לנוע בין גירויים קלים למצבים חמורים יותר. הכרת הסיבות לפצעים בפה יכולה לעזור לך לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר לטיפול. הסיבה השכיחה ביותר לפצעים בפה היא זיהום. זה יכול להיגרם על ידי וירוס, חיידק או פטרייה. זיהומים ויראליים כגון וירוס פצעי קור, וירוס הרפס סימפלקס ווירוס אפשטיין-בר עלולים לגרום לפצעים בפה. זיהומים חיידקיים כמו דלקת גרון ודלקות סטפיות עלולים גם הם לגרום לפצעים בפה. זיהומים פטרייתיים כמו קיכלי יכולים גם לגרום לפצעים בפה. גורמים אחרים לפצעים בפה כוללים טראומה, אלרגיות ותרופות מסוימות. טראומה בפה יכולה להתרחש כתוצאה מנשיכת פנים הלחי, או מעבודת שיניים. אלרגיות למזונות או מוצרים מסוימים עלולה לגרום לפצעים בפה. תרופות מסוימות, כגון תרופות כימותרפיות, יכולות גם לגרום לפצעים בפה.

כיצד לטפל בפצעים בפה

הטיפול בפצעים בפה תלוי בגורם. אם הסיבה היא זיהום, אזי ניתן לרשום אנטיביוטיקה. אם הסיבה היא טראומה, יש לשמור על ניקיון האזור וניתן למרוח דחיסה קרה כדי להפחית את הנפיחות. אם הסיבה היא אלרגיה, אז יש להימנע מהאלרגן. אם הסיבה היא תרופה, יש להתייעץ עם הרופא כדי לקבוע אם יש להפסיק או לשנות את התרופה.

תרופות ביתיות לפצעים בפה

ישנן מספר תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי להקל על אי הנוחות של פצעים בפה. אלה כוללים: • מריחת קומפרס קר על האזור הפגוע. • שימוש בשטיפה במים מלוחים כדי לסייע בהפחתת נפיחות וכאב. • מריחת משחה עשויה סודה לשתייה ומים על האזור הפגוע. • אכילת מזון רך שקל לבלוע. • הימנעות ממזונות חומציים, חריפים או מלוחים. • הימנעות מאלכוהול וטבק.

מתי לפנות לרופא

אם הפצעים בפה אינם משתפרים עם תרופות ביתיות, או אם הם מחמירים, אז חשוב לפנות לרופא. רופא יכול לקבוע את הסיבה לפצעים בפה ולספק את הטיפול המתאים. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בביופסיה כדי לקבוע את הסיבה. פצעים בפה יכולים להיות לא נוחים וכואבים. הכרת הגורמים לפצעים בפה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בהם יכולה לעזור לך למצוא הקלה. אם הפצעים בפה אינם משתפרים עם תרופות ביתיות, אז חשוב לפנות לרופא להמשך הערכה וטיפול.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן