דף הבית » לא ידעתי » מה אתה צריך לעשות כדי להיות רוקח?

מה אתה צריך לעשות כדי להיות רוקח?

מה אתה צריך לעשות כדי להיות רוקח?

מה זה רוקח?

רוקח הוא איש מקצוע בתחום הבריאות שאחראי לשימוש בטוח ויעיל בתרופות. הרוקחים אחראים על חלוקת תרופות, מתן ייעוץ לגבי השימוש בתרופות ומעקב אחר בריאות המטופלים. הם גם מספקים עצות לגבי שימוש בטוח בתרופות ללא מרשם ותוספי תזונה.

דרישות חינוכיות

על מנת להיות רוקח, עליך להשלים תחילה תכנית לתואר דוקטור לרוקחות (Pharm.D.). תוכנית זו אורכת בדרך כלל ארבע שנים להשלמתה וכוללת קורסים בפרמקולוגיה, כימיה פרמצבטית ותרופתית. בנוסף ל-Pharm.D. תוכנית, ייתכן שתצטרך גם להשלים תוכנית תושבות.

דרישות רישוי

לאחר שסיימת את ה-Pharm.D. בתוכנית, עליך לקבל רישיון לעסוק בבית מרקחת. על מנת לקבל רישיון, עליך לעבור את בחינת רישיון הרוקח בצפון אמריקה (NAPLEX). ייתכן שתצטרך גם לעבור בחינת דיני רוקחות ספציפית למדינה.

הסמכות

בנוסף לרישיון, ייתכן שתרצה גם לקבל אישורים על מנת לקדם את הקריירה שלך. איגוד הרוקחים האמריקאי (APhA) מציע מספר הסמכות, כולל טכנאי רוקחות מוסמך (CPhT) והרוקח הגריאטרי המוסמך (CGP).

חינוך מתמשך

על מנת לשמור על הרישיון וההסמכה שלך, עליך להשלים קורסי המשך. קורסים אלו נועדו לעדכן אותך בהתפתחויות האחרונות בתחום הרוקחות.

סיכום

להיות רוקח דורש מסירות ועבודה קשה. על מנת להיות רוקח, עליך להשלים תכנית לתואר דוקטור לרוקחות (Pharm.D.) ולקבל רישיון לעסוק ברוקחות. ייתכן שתרצה גם להשיג הסמכות ולהשלים קורסי המשך על מנת לקדם את הקריירה שלך. למידע נוסף, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן