דף הבית » עוצר נשימה » מה אתה צריך לעשות כדי לקבל אזרחות בריטית?

מה אתה צריך לעשות כדי לקבל אזרחות בריטית?

מה אתה צריך לעשות כדי לקבל אזרחות בריטית?

מהי אזרחות בריטית?

אזרחות בריטית היא פריבילגיה המוענקת לאנשים העומדים בקריטריונים מסוימים. זהו מעמד חוקי המעניק ליחידים את הזכות לחיות ולעבוד בבריטניה, כמו גם גישה להטבות ושירותים מסוימים. לאזרחים בריטים יש גם זכות הצבעה בבחירות ולהתמודד על תפקידים ציבוריים.

סוגי אזרחות בריטית

ישנם מספר סוגים של אזרחות בריטית, כולל:

  • אזרחות מלידה
  • אזרחות ממוצא
  • אזרחות על ידי התאזרחות
  • אזרחות בהרשמה

אזרחות מלידה

אזרחות מלידה היא הסוג הנפוץ ביותר של אזרחות בריטית. זה מוענק לאנשים שנולדו בבריטניה, או לאנשים שנולדו מחוץ לבריטניה אך יש להם לפחות הורה אחד שהוא אזרח בריטי.

אזרחות לפי מוצא

אזרחות ממוצא ניתנת לאנשים שנולדו מחוץ לבריטניה אך יש להם לפחות הורה אחד שהוא אזרח בריטי. סוג זה של אזרחות מכונה גם "אזרחות ממוצא" או "אזרחות בדם".

אזרחות על ידי התאזרחות

אזרחות על ידי אזרחות ניתנת לאנשים שחיו בבריטניה לפחות חמש שנים ועומדים בקריטריונים מסוימים אחרים. סוג זה של אזרחות מכונה גם "אזרחות על ידי התאזרחות" או "אזרחות על ידי מגורים".

אזרחות לפי רישום

אזרחות באמצעות רישום ניתנת לאנשים שיש להם קשר הדוק לבריטניה, כגון בן זוג או ילד של אזרח בריטי. סוג זה של אזרחות מכונה גם "אזרחות באמצעות רישום" או "אזרחות באמצעות נישואין".

מה אתה צריך לעשות כדי לקבל אזרחות בריטית?

אם אתה מעוניין להיות אזרח בריטי, יש כמה צעדים שאתה צריך לנקוט. הצעד הראשון הוא לקבוע לאיזה סוג של אזרחות בריטית אתה זכאי. לאחר שקבעתם לאיזה סוג אזרחות אתם זכאים, תוכלו להתחיל בתהליך של הגשת בקשה לאזרחות בריטית.

תהליך הגשת בקשה

תהליך הבקשה לקבלת אזרחות בריטית משתנה בהתאם לסוג האזרחות שאתה מגיש בקשה לה. בדרך כלל, יהיה עליך למלא טופס בקשה ולספק מסמכים תומכים כגון הוכחת זהות והוכחת מגורים. ייתכן שיהיה עליך גם לספק מסמכים נוספים כגון תעודת לידה או תעודת נישואין.

עמלות וזמני טיפול

העמלות וזמני הטיפול עבור בקשות לאזרחות בריטית משתנים בהתאם לסוג האזרחות שאתה מגיש בקשה לה. ככלל, העמלות נעות בין 65 ל-1,330 ליש"ט וזמני הטיפול נעים בין 6 ל-12 חודשים.

מבחן אזרחות

במקרים מסוימים, ייתכן שתידרש לעבור מבחן אזרחות. מבחן האזרחות הוא מבחן רב-ברירה המכסה נושאים כמו היסטוריה, תרבות וממשל בריטית. המבחן נועד להעריך את הידע שלך בבריטניה ואת המחויבות שלך להפוך לאזרח בריטי.

שבועת אמונים

לאחר שבקשתך אושרה, תידרש להישבע שבועת אמונים. שבועת הנאמנות היא הבטחה לקיים את החוקים והערכים של הממלכה המאוחדת. לאחר שבועת הנאמנות, תקבל אזרחות בריטית.

סיכום

אזרחות בריטית היא פריבילגיה שניתן להשיג במגוון דרכים. בהתאם לנסיבות שלך, ייתכן שאתה זכאי לאזרחות על ידי לידה, מוצא, התאזרחות או רישום. כדי להגיש בקשה לאזרחות בריטית, תצטרך למלא טופס בקשה ולספק מסמכים תומכים. ייתכן שתצטרך גם לעבור מבחן אזרחות ולהישבע שבועת אמונים. למידע נוסף על איך להגיש בקשה לאזרחות בריטית, בקר באתר האינטרנט של ממשלת בריטניה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן