דף הבית » אנציקלופדיה » מה ההבדל בין אידוי להרתחה?

מה ההבדל בין אידוי להרתחה?

2023-05-22 11:35:00+02:00

מה זה Steaming?

אידוי היא שיטת בישול המשתמשת באדים חמים לבישול מזון. זוהי שיטת בישול עדינה המסייעת לשמר את הטעם והמרקם של האוכל. האדים נוצרים על ידי הרתחת מים בסיר או באידוי. את האוכל מניחים בסלסלת אדים או בצלחת ומניחים מעל המים הרותחים. לאחר מכן הקיטור מבשל את האוכל. אידוי היא שיטת בישול בריאה מכיוון שאינה מצריכה שימוש בשמן או חמאה.

מה זה רותח?

הרתחה היא שיטת בישול המשתמשת במים חמים לבישול מזון. זוהי שיטת בישול מהירה והיא משמשת לעתים קרובות לבישול פסטה, ירקות ומזונות אחרים. את האוכל שמים בסיר עם מים רותחים ומבשלים אותו עד שהוא מוכן. הרתחה היא שיטת בישול בריאה מכיוון שאינה מצריכה שימוש בשמן או חמאה.

ההבדל בין אידוי להרתחה

ההבדל העיקרי בין אידוי להרתחה הוא אופן בישול המזון. אידוי משתמש באדים חמים כדי לבשל את האוכל, בעוד הרתחה משתמשת במים חמים. אידוי היא שיטת בישול עדינה יותר ועוזרת לשמר את הטעם והמרקם של האוכל. רתיחה היא שיטת בישול מהירה יותר ומשמשת לעתים קרובות לבישול פסטה, ירקות ומזונות אחרים.

תְזוּנָה

כשזה מגיע לתזונה, אידוי הוא האופציה הבריאה יותר שכן הוא אינו מצריך שימוש בשמן או בחמאה. הרתחה גם אינה מצריכה שימוש בשמן או חמאה, אך חלק מהרכיבים התזונתיים עלולים ללכת לאיבוד במים הרותחים.

זְמַן

אידוי היא שיטת בישול איטית יותר מהרתחה. יכול לקחת עד 15 דקות לאדות מזון, בעוד שהרתחה יכולה להימשך אפילו 5 דקות.

טַעַם

אידוי היא שיטת בישול עדינה יותר ועוזרת לשמר את הטעם והמרקם של האוכל. רתיחה עלולה לגרום לאיבוד חלק מהטעם והמרקם של המזון.

שימושים

אידוי משמש לעתים קרובות לבישול ירקות, דגים ומזונות עדינים אחרים. הרתחה משמשת לעתים קרובות לבישול פסטה, ירקות ומזונות אחרים.

סיכום

אידוי והרתחה הן שתי שיטות בישול פופולריות, אבל יש כמה הבדלים עיקריים ביניהן. אידוי היא שיטת בישול עדינה יותר המסייעת לשמר את הטעם והמרקם של האוכל, בעוד שהרתחה היא שיטת בישול מהירה יותר. אידוי הוא האופציה הבריאה יותר מכיוון שאינו מצריך שימוש בשמן או חמאה, בעוד שהרתחה עלולה לגרום לאיבוד חלק מהטעם והמרקם של המזון. למידע נוסף על אידוי והרתחה, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן