דף הבית » כמה זמן » מה ההבדל בין קתולים לפרוטסטנטים?

מה ההבדל בין קתולים לפרוטסטנטים?

2023-05-24 09:40:00+02:00

מבוא

הכנסייה הקתולית והכנסייה הפרוטסטנטית הן שתיים מהעדות הנוצריות הגדולות והעתיקות בעולם. לשתי הכנסיות היסטוריה ארוכה ומורכבת, ואמונותיהן ומנהגיהן התפתחו עם הזמן. במאמר זה נחקור את ההבדלים בין קתולים לפרוטסטנטים, כולל אמונותיהם, שיטותיהם וההיסטוריה שלהם.

אמונות

לכנסייה הקתולית ולכנסייה הפרוטסטנטית יש אמונות שונות לגבי טבעו של אלוהים, סמכותו של התנ"ך ותפקידה של הכנסייה. הקתולים מאמינים בשילוש, האמונה שאלוהים הוא שלושה אנשים באחד: האב, הבן ורוח הקודש. הם גם מאמינים בסמכותו של האפיפיור ובתורת הכנסייה. פרוטסטנטים, לעומת זאת, מאמינים בסמכות התנ"ך כמקור האולטימטיבי לאמת ודוחים את סמכות האפיפיור ואת תורתו של הכנסייה.

סקרמנטים

גם לכנסייה הקתולית ולכנסייה הפרוטסטנטית יש אמונות שונות לגבי הסקרמנטים. הקתולים מאמינים בשבעה סקרמנטים: טבילה, אישור, סעודת תפילה, תשובה, משיחת חולים, סדרים קדושים ונישואין. פרוטסטנטים, לעומת זאת, מאמינים בשני סקרמנטים: טבילה וסעודת האדון.

ישועה

גם לכנסייה הקתולית ולכנסייה הפרוטסטנטית יש אמונות שונות לגבי הישועה. הקתולים מאמינים שהישועה מגיעה דרך אמונה בישוע המשיח, ושמעשים טובים נחוצים לישועה. פרוטסטנטים, לעומת זאת, מאמינים שהישועה באה באמצעות אמונה בלבד, ושמעשים טובים אינם נחוצים לישועה.

תרגול

גם לכנסייה הקתולית ולכנסייה הפרוטסטנטית יש שיטות שונות. הקתולים מתרגלים את שבעת הסקרמנטים, והם גם מתרגלים וידוי, הערצת קדושים ושימוש באיקונות. פרוטסטנטים, לעומת זאת, נוהגים בשני הסקרמנטים, והם גם נוהגים ב-sola scriptura, האמונה שהתנ"ך הוא מקור האמת היחיד.

הִיסטוֹרִיָה

לכנסייה הקתולית ולכנסייה הפרוטסטנטית יש היסטוריה שונה. הכנסייה הקתולית נוסדה במאה הראשונה על ידי ישוע המשיח ושליחיו. הכנסייה הפרוטסטנטית נוסדה במאה ה-16 על ידי מרטין לותר ורפורמים אחרים.

רֵפוֹרמָצִיָה

הרפורמציה הפרוטסטנטית הייתה תקופה של תהפוכות דתיות ופוליטיות באירופה במאה ה-16. במהלך תקופה זו, מרטין לותר ורפורמים אחרים קראו תיגר על סמכותה של הכנסייה הקתולית וביקשו לבצע רפורמה בכנסייה. זה הוביל להיווצרות הכנסייה הפרוטסטנטית ולפיצול בין קתולים לפרוטסטנטים.

באנטי – רפורמציה

הכנסייה הקתולית הגיבה לרפורמציה הפרוטסטנטית עם הקונטרפורמציה. זו הייתה תקופה של רפורמה והתחדשות בתוך הכנסייה הקתולית, והיא הביאה לחיזוק סמכותה של הכנסייה ולאישוש מחדש של תורתה.

סיכום

הכנסייה הקתולית והכנסייה הפרוטסטנטית הן שתיים מהעדות הנוצריות הגדולות והעתיקות בעולם. יש להם אמונות ופרקטיקות שונות, וההיסטוריה שלהם שזורה זו בזו. למרות ההבדלים ביניהם, שתי הכנסיות חולקות אמונה משותפת בישוע המשיח ומחויבות להפצת הבשורה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן