דף הבית » רץ ברשת » מה כדאי לעשות בפורים?

מה כדאי לעשות בפורים?

מה כדאי לעשות בפורים?

מה זה פורים?

פורים הוא חג יהודי החוגג את הצלת העם היהודי מזימה להשמיד אותו באימפריה הפרסית העתיקה. הוא נחגג ביום ה-14 של חודש אדר, שחל בדרך כלל בחודש מרץ. את החג חוגגים במשתה, במתן מתנות ובקריאת מגילת אסתר.

רעיונות לחגיגת פורים

שלח משלוח מנות

משלוח מנות הוא מנהג פורים מסורתי של משלוח מתנות אוכל לחברים ובני משפחה. מתנות האוכל מורכבות בדרך כלל משני פריטי מזון מוכנים לאכילה, כמו פירות, אגוזים, ממתקים או מאפים. את פריטי המזון יש לארוז בסלסלה או במיכל דקורטיבי.

להשתתף בקרנבל פורים

בבתי כנסת רבים ובמרכזים קהילתיים יהודיים מתקיימים קרנבלים בפורים. קרנבלים אלה כוללים בדרך כלל משחקים, פרסים ופעילויות לילדים. הם דרך מצוינת לחגוג את החג עם חברים ובני משפחה.

קרא את המגילה

המגילה היא מגילת אסתר, המספרת את סיפור הצלת העם היהודי מהמזימה להשמידו. באופן מסורתי קוראים אותו פעמיים במהלך חג הפורים: פעם אחת בערב פורים ופעם אחת בבוקר שלמחרת.

תן לעניים

נתינה לעניים היא חלק חשוב בחג הפורים. נהוג לתת בפורים כסף או אוכל לפחות לשני עניים. זה ידוע בשם "מתנות לאביונים" (מתנות לעניים).

סיכום

פורים הוא חג שמח החוגג את הצלת העם היהודי מזימה להשמיד אותו באימפריה הפרסית העתיקה. ישנן דרכים רבות לחגוג את החג, כמו שליחת משלוח מנות, השתתפות בקרנבל פורים, קריאת מגילה ונתינה לעניים. לא משנה איך תבחרו לחגוג, פורים בטוח יהיה חג בלתי נשכח ומשמעותי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן