דף הבית » כמה זמן » מה לעשות כשיש לך בוהן שבורה

מה לעשות כשיש לך בוהן שבורה

2023-05-18 05:36:00+02:00

מה זה בוהן שבורה?

בוהן שבורה היא שבר של אחת העצמות בכף הרגל. זה יכול להתרחש ממכה ישירה בבוהן, או מפציעת פיתול או ריסוק. זה יכול להתרחש גם כתוצאה מהפלת משהו כבד על הבוהן. הבוהן הנפוצה ביותר להישבר היא הבוהן הגדולה, אך כל אחת מהבהונות יכולה להישבר.

סימנים ותסמינים של בוהן שבורה

הסימנים והתסמינים של בוהן שבורה כוללים כאב, נפיחות, חבורות וקשיי הליכה. הבוהן עשויה גם להיראות מעוותת או עקומה. אם הבוהן השבורה חמורה, ייתכן שיש פצע פתוח או עצם בולטת מהעור.

מתי לפנות לרופא

אם אתה חושב שיש לך בוהן שבורה, חשוב לפנות מיד לרופא. רופא יכול לאבחן בוהן שבורה על ידי בדיקת הבוהן והזמנת צילומי רנטגן. אם הבוהן השבורה חמורה, ייתכן שהרופא יצטרך להחזיר את הבוהן למקומה ואולי יצטרך לשים סד או גבס על הבוהן.

טיפול בבוהן שבורה

הטיפול בבוהן שבורה תלוי בחומרת השבר. עבור שברים קלים, הרופא עשוי להמליץ על מנוחה, קרח, דחיסה והגבהה (RICE). הרופא עשוי להמליץ גם על נטילת תרופות כאב ללא מרשם, כגון איבופרופן או פרצטמול. עבור שברים חמורים יותר, ייתכן שהרופא יצטרך להחזיר את הבוהן למקומה ויתכן ויצטרך לשים סד או גבס על הבוהן. הרופא עשוי גם להמליץ על פיזיותרפיה כדי לעזור עם כאב ונפיחות. ניתוח עשוי להיות נחוץ לשברים חמורים.

מניעת אצבעות שבורות

ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לסייע במניעת אצבעות שבורות. נעלו נעליים שמתאימות כמו שצריך ומספקות תמיכה טובה. הימנע מהליכה יחפה, במיוחד על משטחים קשים. ללבוש ציוד מגן בעת ספורט. היזהר בעת הרמת חפצים כבדים, והקפד להרים עם הרגליים, לא עם הגב.

מתי להתקשר לרופא

אם אתה חושב שיש לך בוהן שבורה, חשוב לפנות מיד לרופא. אם הבוהן השבורה חמורה, ייתכן שהרופא יצטרך להחזיר את הבוהן למקומה ואולי יצטרך לשים סד או גבס על הבוהן. אם אתה חווה כאבים עזים, נפיחות או קושי בהליכה, עליך גם להתקשר לרופא שלך. בוהן שבורה יכולה להיות פציעה כואבת ולא נוחה, אך עם טיפול וטיפול נאותים היא יכולה להחלים במהירות וללא סיבוכים. אם אתה חושב שיש לך בוהן שבורה, חשוב לפנות מיד לרופא. עם הטיפול והטיפול הנכונים, אתה יכול לחזור לפעילות הרגילה שלך תוך זמן קצר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן