דף הבית » אנציקלופדיה » מה עושים בערב החג השני של פסח? כל מה שצריך לדעת

מה עושים בערב החג השני של פסח? כל מה שצריך לדעת

2023-06-19 20:09:00+02:00

מה זה פסח?

פסח הוא חג יהודי המנציח את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים העתיקה. הוא נחגג ביום ה-15 של חודש ניסן העברי, שחל בדרך כלל במרץ או באפריל. החג מתקיים במשך שבעה או שמונה ימים, בהתאם למנהגי הקהילה היהודית המסוימת.

מה עושים בערב החג השני של פסח?

ערב החג השני של פסח הוא יום חגיגה מיוחד. זה הזמן לזכור את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים ולחגוג את החופש שיש להם היום. בערב החג השני של פסח מתאספות משפחות לארוחה מיוחדת המכונה ליל הסדר. ארוחה זו היא טקס הכולל קריאת ההגדה, ספר המספר את סיפור יציאת מצרים. במהלך הסדר אוכלות משפחות גם מאכלים מיוחדים כמו מצה, לחם שטוח ללא שמרים וחרוסת, תערובת מתוקה של תפוחים, אגוזים ותבלינים. בנוסף לליל הסדר, משפחות לוקחות חלק בפעילויות נוספות בערבי החג השני של פסח. פעילויות אלו יכולות לכלול שירה של שירים מסורתיים, משחק וסיפור סיפורים.

השוואה מהירה

פעילות תיאור
ליל הסדר ארוחה מיוחדת הכוללת קריאת ההגדה
מצה לחם שטוח ללא שמרים
Charoset תערובת מתוקה של תפוחים, אגוזים ותבלינים
שִׁירָה שירים מסורתיים
משחקים משחקים
סיפורים לספר סיפורים

בערב החג השני של פסח גם משפחות נוטלות חלק בפעילויות שנועדו להזכיר להן את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים. פעילויות אלו יכולות לכלול הדלקת נרות, אמירת תפילות מיוחדות וקריאה בתורה. הנרות הדולקים בערב החג השני של פסח נועדו לסמל את אור החירות שחוו בני ישראל כאשר השתחררו מעבדות ב. מִצְרַיִם. התפילות הנאמרות נועדו להזכיר לנו את חשיבות החירות ואת כוחה של האמונה. הקריאה בתורה נועדה להזכיר לנו את החוקים שניתנו לבני ישראל על ידי ה'.

סיכום

ערב החג השני של פסח הוא יום מיוחד של חגיגה וזיכרון. זה הזמן לזכור את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים ולחגוג את החופש שיש להם היום. משפחות מתאספות יחד לארוחה מיוחדת, שרות שירים מסורתיים, משחקות ומספרות סיפורים. הם גם לוקחים חלק בפעילויות שנועדו להזכיר להם את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים, כמו הדלקת נרות, אמירת תפילות מיוחדות וקריאה בתורה. כדי ללמוד עוד על מסורות חג הפסח, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן