דף הבית » לא ידעתי » מה צריך לעשות אם כלב בולע עצם?

מה צריך לעשות אם כלב בולע עצם?

מה צריך לעשות אם כלב בולע עצם?

מה צריך לעשות אם כלב בולע עצם?

אם הכלב שלכם בלע עצם, חשוב לפעול במהירות ולנקוט בצעדים הנכונים כדי להבטיח את בטיחות חיית המחמד שלכם. בעוד שעצמות מסוימות עשויות לעבור דרך מערכת העיכול מבלי לגרום נזק, אחרות עלולות לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על מה לעשות אם הכלב שלך בולע עצם.

מאילו סוגי עצמות כלבים צריכים להימנע?

הצעד הראשון במניעת הכלב שלכם מלבלוע עצם הוא לדעת אילו סוגי עצמות מסוכנים. עצמות מבושלות, כגון אלו מעוף או הודו, מסוכנות במיוחד מכיוון שהן עלולות להתפצל ולגרום לנזק פנימי חמור. יש להימנע גם מעצמות מבשר חזיר, בקר ודגים.

מה לעשות אם הכלב שלך בולע עצם

אם הכלב שלך בלע עצם, הצעד הראשון הוא להישאר רגוע. אל תנסה לגרום לכלב שלך להקיא, מכיוון שהדבר עלול לגרום לנזק נוסף. במקום זאת, פנה מיד לווטרינר שלך. הווטרינר שלך עשוי להמליץ לך להביא את הכלב שלך לבדיקה או לייעץ לך לעקוב אחר חיית המחמד שלך לאיתור סימני מצוקה.

סימנים של צרות

אם הכלב שלכם בלע עצם, חשוב לשים לב לסימני מצוקה. אלה עשויים לכלול הקאות, שלשולים, אובדן תיאבון, כאבי בטן או קשיי נשימה. אם אתה מבחין באחד מהסימנים הללו, פנה מיד לווטרינר שלך.

אפשרויות טיפול

אם הווטרינר שלך קובע שהכלב שלך בלע עצם, הטיפול יהיה תלוי בגודל ובסוג העצם. במקרים מסוימים, העצם עלולה לעבור דרך מערכת העיכול מבלי לגרום נזק. במקרים אחרים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת העצם. הווטרינר שלך ידון איתך בדרך הפעולה הטובה ביותר.

מניעת בליעת עצם

הדרך הטובה ביותר למנוע מהכלב שלך לבלוע עצם היא להרחיק את כל העצמות. אם אתם נותנים עצמות לכלב שלכם בתור פינוק, ודא שמדובר בעצמות גולמיות שתוכננו במיוחד עבור כלבים. לעולם אל תיתן לכלב שלך עצמות מבושלות, שכן אלו עלולות להתפצל ולגרום לנזק פנימי חמור.

סיכום

אם הכלב שלכם בלע עצם, חשוב לפעול במהירות ולנקוט בצעדים הנכונים כדי להבטיח את בטיחות חיית המחמד שלכם. פנה מיד לווטרינר שלך ופעל לפי הוראותיו. כדי למנוע מהכלב שלך לבלוע עצם, הרחיקו את כל העצמות מהישג יד ותן לכלב רק עצמות גולמיות שתוכננו במיוחד עבור כלבים. למידע נוסף על מה לעשות אם הכלב שלך בולע עצם, בדוק את הסרטון הזה . לסיכום, אם הכלב שלך בלע עצם, פנה מיד לווטרינר שלך ופעל לפי הוראותיו. כדי למנוע מהכלב שלך לבלוע עצם, הרחיקו את כל העצמות מהישג יד ותן לכלב רק עצמות גולמיות שתוכננו במיוחד עבור כלבים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן