דף הבית » להעביר את הזמן » מה צריך לעשות בהבדלה של תשעה באב שחל בשבת?

מה צריך לעשות בהבדלה של תשעה באב שחל בשבת?

מה צריך לעשות בהבדלה של תשעה באב שחל בשבת?

מה זה תשעה באב?

תשעה באב הוא היום התשיעי של חודש אב העברי, והוא יום אבל בלוח השנה היהודי. זהו יום צום ותפילה, והוא נערך לזכר חורבן בית ראשון ושני בירושלים. זהו גם יום אבל על טרגדיות אחרות שפקדו את העם היהודי לאורך ההיסטוריה.

מהי הבדלה?

הבדלה היא טקס יהודי המציין את צאת השבת ותחילתו של שבוע חדש. זהו טקס מיוחד הכולל ברכת יין, תבלינים ונר, ומתקיים לרוב בצאת השבת.

מה צריך לעשות בהבדלה של תשעה באב שחל בשבת?

כשחל תשעה באב בשבת, טקס ההבדלה נעשה בצורה מיוחדת. משמיטים את ברכת היין, ומחליפים את ברכת התבלינים בברכת עשבי תיבול ריחניים. הנר דולק, אבל ברכת הנר לא נקראת. במקום זאת נאמרת תפילה מיוחדת לבנייתה מחדש של ירושלים. טקס ההבדלה מלווה בדרך כלל בשירה של שירים מיוחדים כמו "אליהו הנביא" ו"לכה דודי". שירים אלו נועדו לבטא את עצב היום, ולהזכיר לנו את חורבן בתי המקדש. בסיום טקס ההבדלה נהוג לומר את תפילת "קדיש". תפילה זו היא תפילה לשלום ולבניה מחדש של ירושלים.

מה המשמעות של תשעה באב?

תשעה באב הוא יום אבל והרהורים. זהו יום לזכור את חורבן המקדשים ואת הסבל של העם היהודי לאורך ההיסטוריה. זהו גם יום להיזכר בהבטחת הגאולה והתקווה לעתיד טוב יותר.

מהי המשמעות של הבדלה?

הבדלה הוא טקס מיוחד המציין את צאת השבת ותחילתו של שבוע חדש. זה הזמן להרהר על השבוע שחלף ולצפות לשבוע הבא. זה גם זמן לזכור את חורבן המקדשים ולהתפלל לבנייתה מחדש של ירושלים.

סיכום

כשחל תשעה באב בשבת, זהו יום מיוחד של אבל והרהורים. טקס ההבדלה מתבצע בצורה מיוחדת, ומלווה בשירה של שירים מיוחדים. זה הזמן לזכור את חורבן המקדשים ולהתפלל לבנייתה מחדש של ירושלים. על ידי קיום הבדלה של תשעה באב שחל בשבת, נוכל לכבד את זכר המקדשים ולצפות לעתיד מזהיר יותר. למד עוד מה לעשות בהבדלה של תשעה באב שחל בשבת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן