דף הבית » בינג’ » מה צריך לעשות בהבדל תשעה באב

מה צריך לעשות בהבדל תשעה באב

מה צריך לעשות בהבדל תשעה באב

מה זה תשעה באב?

תשעה באב הוא יום אבל יהודי המנציח את חורבן בית המקדש הראשון והשני בירושלים. זהו היום התשיעי של חודש אב העברי, וזהו היום העצוב ביותר בלוח השנה היהודי. ביום זה יהודים צמים וקוראים תפילות מיוחדות לזכר חורבן המקדשים.

תולדות תשעה באב

חורבן בית המקדש הראשון בירושלים אירע בט' באב בשנת 586 לפנה"ס. אירוע זה מתועד בתנ"ך במגילת איכה. בית המקדש השני נחרב באותו יום בשנת 70 לספירה. אירוע זה מתועד בתלמוד. בנוסף לחורבן בתי המקדש, תשעה באב הוא גם יום אבל על טרגדיות נוספות שפקדו את העם היהודי במהלך ההיסטוריה. אלה כוללים את גירוש היהודים מספרד ב-1492, תחילת מלחמת העולם הראשונה ב-1914 ותחילת הגירוש ההמוני של יהודים מגטו ורשה ב-1942.

קיום תשעה באב

בתשעה באב, יהודים מקיימים צום של 25 שעות, המתחיל בשקיעה בלילה הקודם ומסתיים עם רדת הלילה למחרת. במהלך הצום, יהודים נמנעים מאכילה, שתייה, רחצה, נעילת נעלי עור ומקיום יחסי אישות. בנוסף לצום, יהודים קוראים תפילות מיוחדות וקוראים ממגילת איכה. מגילת איכה נקראת בבית הכנסת במוצאי תשעה באב ושוב למחרת בבוקר.

הבדל תשעה באב

ההפרש של תשעה באב הוא פרק זמן שבין ט' באב לחמישה עשר באב. בתקופה זו מעודדים יהודים לעסוק בפעילויות שבדרך כלל אסורות בתשעה באב. פעילויות אלו כוללות אכילה, שתייה, רחצה, נעילת נעלי עור וקיום יחסי אישות. ההבדל של תשעה באב הוא גם זמן לשמחה ולחגיגה. מעודדים יהודים לחגוג את שמחת החיים ולזכור את חורבן המקדשים בצורה חיובית.

השוואה מהירה

תשעה באב הבדל תשעה באב
צום של 25 שעות מותרות פעילות האסורה בדרך כלל בתשעה באב
לקרוא תפילות מיוחדות זמן לשמחה ולחגיגה
קראו מתוך מגילת איכה זכור את חורבן המקדשים בצורה חיובית

לסיכום, תשעה באב הוא יום אבל המנציח את חורבן בית המקדש הראשון והשני בירושלים. ביום זה, יהודים מקיימים צום של 25 שעות ומדקלמים תפילות מיוחדות. ההפרש של תשעה באב הוא פרק זמן שבין ט' באב לחמישה עשר באב. בתקופה זו מעודדים יהודים לעסוק בפעילויות האסורות בדרך כלל בתשעה באב ולחגוג את שמחת החיים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן