דף הבית » בינג’ » מה צריך לעשות ברעידת אדמה?

מה צריך לעשות ברעידת אדמה?

מה צריך לעשות ברעידת אדמה?

מתכוננים מבעוד מועד

רעידות אדמה יכולות להיות בלתי צפויות, אבל יש צעדים שתוכלו לנקוט כדי להתכונן מבעוד מועד. הדבר החשוב ביותר לעשות הוא ליצור תוכנית חירום ולתרגל אותה עם המשפחה שלך. תוכנית זו צריכה לכלול מקום מפגש ייעודי מחוץ לביתך, תוכנית כיצד לתקשר עם בני משפחה אם אתה נפרד, ותוכנית כיצד לסגור את כלי השירות במידת הצורך. חשוב גם לאבטח פריטים בבית שלך עלול ליפול או לגרום לפציעה במהלך רעידת אדמה. זה כולל תליית פריטים כבדים על קירות, הבטחת רהיטים לקירות ועיגון רהיטים גבוהים לרצפה.

בזמן רעידת אדמה

אם אתה בפנים בזמן רעידת אדמה, הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להפיל, לכסות ולהחזיק מעמד. זה אומר שאתה צריך לרדת על הקרקע, להתכסות מתחת לרהיט יציב ולהחזיק בו עד שהרעידות ייפסקו. אם אינך מצליח להגיע לקרקע, עליך לעמוד בפתח דלת או מול קיר פנימי. אם אתה בחוץ בזמן רעידת אדמה, עליך להתרחק מבניינים, קווי חשמל ומסכנות פוטנציאליות אחרות.

לאחר רעידת אדמה

לאחר שהטלטול נפסק, חשוב לבדוק אם יש פציעות ולהעניק עזרה ראשונה במידת הצורך. כמו כן, חשוב לבדוק אם יש נזק מבני ולפנות את המבנה במידת הצורך.

בדוק אם יש פציעות

הדבר הראשון שצריך לעשות לאחר רעידת אדמה הוא לבדוק אם יש פציעות. אם מישהו נפצע, העניקו עזרה ראשונה והזעיקו עזרה רפואית במידת הצורך.

בדוק אם יש נזק מבני

לאחר שבדקתם פציעות, חשוב לבדוק נזק מבני. חפש סדקים בקירות, תקרות ויסודות, ובדוק אם חלונות שבורים וסימני נזק אחרים. אם המבנה אינו בטיחותי, פנה מיד.

בדוק אם יש דליפות גז

אם אתה מריח גז, כבה את שסתום הגז הראשי ופתח את כל החלונות והדלתות כדי לאוורר את האזור. אין להדליק אורות או להשתמש במכשירים חשמליים כלשהם עד כיבוי הגז.

בדוק אם יש סכנות אחרות

חפש זכוכית שבורה, חוטי חשמל חשופים וסכנות אחרות. אם תמצא, נקוט בצעדים כדי להפוך את האזור לבטוח.

דעה אישית

רעידות אדמה יכולות להיות מפחידות ומסוכנות, אך עם ההכנה והידע הנכונים תוכלו להישאר בטוחים. חשוב ליצור תוכנית חירום ולתרגל אותה עם המשפחה, לאבטח חפצים בבית ולדעת מה לעשות בזמן רעידת אדמה ואחריה. על ידי נקיטת צעדים אלה, אתה יכול לעזור להבטיח שאתה ומשפחתך נשארים בטוחים במקרה של רעידת אדמה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן