דף הבית » בינג’ » מה צריך לעשות כדי להיות חבר כנסת?

מה צריך לעשות כדי להיות חבר כנסת?

מה צריך לעשות כדי להיות חבר כנסת?

מה זה הכנסת?

הכנסת היא בית המחוקקים החד-אמרי של מדינת ישראל. היא מורכבת מ-120 חברים, הנבחרים בהצבעה עממית לכהן כהונה של ארבע שנים. לכנסת יש סמכות לחוקק חוקים, לאשר אמנות בינלאומיות ולבחור את הנשיא וראש ממשלת ישראל.

כישורים להיות חבר כנסת

על מנת להיות חבר כנסת אדם צריך לעמוד בכישורים מסוימים. כישורים אלה כוללים:

  • להיות בן 21 לפחות
  • תהיה אזרח ישראל
  • לא להיות חבר באף בית מחוקקים אחר
  • לא לרצות עונש מאסר
  • לא להיות חבר בארגון טרור

תהליך בחירות

הכנסת נבחרת על ידי שיטת ייצוג יחסי. המשמעות היא שמספר המושבים שמקבלת מפלגה הוא פרופורציונלי למספר הקולות שהיא מקבלת. על מנת להיבחר, מפלגה צריכה לקבל לפחות 3.25% מסך הקולות.

תפקידה של הכנסת

הכנסת אחראית על העברת חוקים, אשרור אמנות בינלאומיות ובחירת נשיא וראש ממשלת ישראל. לכנסת יש גם סמכות להדיח את הנשיא וראש הממשלה, ולבטל וטו נשיאותי.

להיות חבר כנסת

כדי להיות חבר כנסת, אדם צריך קודם כל להיות מועמד על ידי מפלגה פוליטית. לאחר מכן על המפלגה לקבל מספיק קולות בבחירות כדי לזכות במושבים בכנסת. לאחר שהוענקו למפלגה מנדטים, תבחר המפלגה את חבריה לכנסת מרשימת המועמדים שלה.

סיכום

להיות חבר כנסת צריך כמה צעדים. על מנת להיות זכאי אדם צריך לעמוד בכישורים מסוימים, כמו להיות אזרח בישראל ולא להיות חבר בשום בית מחוקקים אחר. הכנסת נבחרת לפי שיטת ייצוג יחסי, ועל המפלגה לקבל לפחות 3.25% מסך הקולות על מנת להעניק מנדטים. לאחר שהוענקו למפלגה מנדטים, תבחר המפלגה את חבריה לכנסת מרשימת המועמדים שלה. הכנסת אחראית על העברת חוקים, אשרור אמנות בינלאומיות ובחירת נשיא וראש ממשלת ישראל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן