דף הבית » רץ ברשת » מה צריך לעשות כדי להיות עוסק פטור

מה צריך לעשות כדי להיות עוסק פטור

מה צריך לעשות כדי להיות עוסק פטור

מהו עוסק פטור?

עוסק פטור הוא אדם או גוף הפטורים מתקנות ודרישות מסוימות. עוסקים פטורים הם בדרך כלל אלה העוסקים בקנייה ומכירה של ניירות ערך עבור חשבונם או עבור חשבונם של אחרים. עוסקים פטורים רשומים בדרך כלל ברשות הרגולציה של התעשייה הפיננסית (FINRA) וחייבים לציית לכללים ותקנות מסוימים.

מה צריך לעשות כדי להפוך לעוסק פטור?

על מנת להפוך לעוסק פטור, יש לבצע מספר צעדים. ראשית, על האדם או הישות להירשם ב-FINRA. ניתן לעשות זאת דרך אתר FINRA או על ידי הגשת טופס BD, שהוא הבקשה לרישום כמתווך-עוסק. לאחר אישור הבקשה, על האדם או הישות לקבל רישיון סדרה 7, שהוא הרישיון הנדרש לעסוק בעסק של קנייה ומכירה של ניירות ערך. בנוסף לרישום ב-FINRA וקבלת רישיון סדרה 7, הפרט או על הישות גם לקבל ערבות ערבות. ערבות היא סוג של ביטוח המגן על לקוחות מפני הפסדים עקב הונאה או התנהגות בלתי הולמת אחרת של המתווך-הסוחר. ערבות הערבות חייבת להתקבל מחברת ערבות מאושרת ועליה להיות בסכום המספיק לכיסוי כל הפסדים פוטנציאליים. על האדם או הישות לקבל גם ערבות נאמנות. ערבות נאמנות היא סוג של ביטוח המגן על לקוחות מפני הפסדים עקב גניבה או מעשים לא הגונים אחרים של המתווך-דילר. ערבות הנאמנות חייבת להתקבל גם מחברת ערבות מאושרת ועליה להיות בסכום המספיק לכיסוי כל הפסדים פוטנציאליים. לבסוף, על הפרט או הישות לקבל גם רישיון עסק מהמדינה בה הם יפעלו. רישיון זה נדרש על מנת לנהל עסקים כחוק במדינה.

השוואה מהירה

דְרִישָׁה תיאור
רישום FINRA יש להירשם ב-FINRA כדי להפוך לעוסק פטור.
רישיון סדרה 7 חייב לקבל רישיון סדרה 7 כדי לעסוק בקנייה ומכירה של ניירות ערך.
בונד בטוח יש לקבל ערבות מחברת ערבות מאושרת.
בונד נאמנות יש לקבל ערבות נאמנות מחברת ערבות מאושרת.
רשיון עסקי חייבים לקבל רישיון עסק מהמדינה בה הם יפעלו.

הפיכתו לעוסק פטור הוא תהליך מורכב הדורש כמות משמעותית של זמן ומאמץ. חשוב להבין את כל הדרישות ולוודא שכל הצעדים הדרושים ננקטים על מנת להפוך לעוסק פטור.

דעה אישית

מניסיוני, להיות עוסק פטור הוא מאמץ משתלם. זה לא רק מספק את ההזדמנות לעסוק בעסק של קנייה ומכירה של ניירות ערך, אלא הוא גם מספק את ההזדמנות להיות פטור מתקנות ודרישות מסוימות. זה יכול להועיל למי שמחפש להקים עסק משלהם או למי שמחפש להרחיב את העסק הקיים שלהם. הפיכתו לעוסק פטור יכולה להיות דרך מצוינת להגדיל רווחים ולהפחית עלויות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן